عقب نشینی بیشتر آمریكا از تحریم های نفتی علیه ایران
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، یك منبع دولتی آمریكا به خبرگزاری رویترز گفت: احتمالا باید امروز این موضوع اعلام شود كه سنگاپور و چین كه بزرگترین وارد كننده نفت از ایران است، از مجازات های آمریكا برای واردات نفت از ایران مستثنی شوند.

اوایل ماه جاری میلادی آمریكا هفت كشور هند، كره جنوبی ، تركیه ، تایوان ، مالزی ، آفریقای جنوبی و سریلانكا را از این مجازات ها مستثنی كرد.

واشنگتن همچنین در ماه مارس سال جاری میلادی به 10 كشور دیگر عمدتا اروپایی به همراه ژاپن اجازه واردات نفت از ایران را داد. این 10 كشور اروپایی كه واردات نفت از ایران را كاهش داده و از تحریم‌های آمریكا معاف شده‌اند، شامل بلژیك، انگلیس، جمهوری چك، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان و اسپانیا هستند.

كشورهای غربی به رهبری آمریكا بارها تلاش كرده اند به منظور اخلال و كارشكنی در پیشرفت برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، مانع از خرید نفت خام ایران از سوی دیگر كشورهای جهان شوند.

بر این اساس، قانونی كه در دسامبر سال گذشته میلادی به تصویب كنگره آمریكا رسید، بر این موضوع تاكید كرده كه كشورهایی كه همچنان به واردات نفت از ایران ادامه دهند، از تاریخ 28 ژوئن (امروز) مورد تحریم های یكجانبه آمریكا قرار می گیرند و از دسترسی به نظام مالی آمریكا محروم می شوند.

مترجمام/9242**1368**





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: