تمرین امداد و نجات دریایی هلال احمر در مازندران برگزار می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

'حسین درخشان' عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در برگزاری این تمرین یك روزه كه 12 تیرماه جاری برگزار خواهد شد، 60 نفر از اعضای گروههای امداد و نجات دریایی سه استان مازندران، گلستان و گیلان در موضوعات تخصصی شركت خواهند كرد.

وی اضافه كرد:‌ این مانور بمنظور شناخت نیروهای تخصصی امداد و نجات دریایی هلال احمر با چگونگی ارایه كمك‌های اولیه پزشكی، نقل و انتقال افراد سانحه دیده از شناورها به بالگرد امدادی و بهره‌گیری از امكانات و تجهیزات دریایی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران و دارا بودن بیش از دو هزار و ‎ 700كیلومتر مرز آبی و خطوط ساحلی، تمرین امداد و نجات دریایی بمنظور توان افزایی امدادی و حضور سریع امدادگران و نجات گران هلال احمر در پاسخ به حوادث و سوانح محیط های آبی و دریایی برنامه ریزی شده است.

درخشان ادامه داد: نیروهای امداد و نجات در این تمرین مشترك، نیازهای مردم آسیب دیده از سوانح دریایی، شرایط اضطراری عمومی، پیچیده و درخواست كمك از سوی افراد گرفتار در دریا، طوفان، شناورهای سبك و تفریحی را تمرین می كنند.

وی توضیح داد: مراتب پنجگانه عملیات امداد و نجات در دریا شامل جستجو و نجات از منطقه خطر، حفظ شرایط مصدوم و انتقال آن تا مراكز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی، ارایه كمك‌های اولیه پزشكی و انتقال به مراكز درمانی مجهز از سوی نیروهای شركت كننده در این مانور باجرا در خواهد آمد.

درخشان افزود: شركت كنندگان در تمرین امداد و نجات دریایی با استفاده از قایق‌های نجات آماده، سطوح نجات شناور، وسایل و تجهیزات غواصی، جلیقه و حلقه نجات، قوطی‌های حاوی مواد دود زا ، مشعل دستی و راكت‌های منور به اجرای تمرین خواهند پرداخت.

وی گفت: هم زمان با اجرای این تمرین امداد و نجات دریایی 25 قایق نجات آماده این سازمان برای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در استان های گیلان، مازندران و گلستان برای نجات جان افراد در معرض خطر در فضاهای آبی و دریایی شمال كشور مستقر می شوند.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، در اجرای طرح امداد و نجات دریایی هلال احمر در تابستان جاری گروه های آموزش دیده امداد و نجات دریایی این جمعیت متشكل از دو نفر امدادگر و نجاتگر دریایی و یك نفرسكاندار در سواحل پر تردد دریای خزر حضور خواهند داشت تا به افراد در معرض خطر غرق شدن، خدمات امداد و نجات اضطراری ارایه دهند.

وی همچنین اظهار داشت: هم اكنون پنج مركز اصلی جستجو و نجات دریایی در داخل طرح سالم سازی دریا و در استان های یاد شده برای پشتیبانی و هدایت عملیات امداد و نجات دریایی فعال است.

وی به فعالیت های این گروه های امدادی در خارج از طرح های سالم سازی دریای خزر اشاره كرد و گفت: 45 پایگاه با استفاده از 50 دستگاه آمبولانس امدادی در خارج از طرح سالم سازی دریا و در نقاط پرخطر دریای خزر مستقر خواهند شد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به خطرات احتمالی شنا در مناطق ناشناخته و شنا ممنوع اشاره كرد و از مسافران خواست در مناطق امن و طرح های سالم سازی دریا شنا كنند.

اجتمام**7029/1594





:: برچسب‌ها: پارک , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: