تداوم حضور نیروهای خارجی در افغانستان باعث نگرانی كشورهای منطقه است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی عصر چهارشنبه به وقت محلی با حضور در نشست شورای امنیت سازمان ملل دیدگاههای كشورمان را درخصوص آخرین تحولات مربوط به افغانستان و ضرورت خروج نیروهای نظامی خارجی ازآن كشور تاكید كرد.

وی افزود : بیش از یك دهه از حضورنیروهای خارجی در افغانستان می گذرد واین مسئله باعث نگرانی های امنیتی برای كشورهای همسایه و منطقه شده است.

نماینده دائم كشورمان خاطرنشان كرد ما بر این باوریم كه حضور بلندمدت بین المللی درافغانستان نباید به حضور طولانی مدت نیروهای خارجی و تاسیس پایگاه های نظامی درآن كشور بینجامد زیرا هر اندازه حضور نظامی و امنیتی خارجی طولانی تر شود، بی ثباتی نیز در این كشور نیز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات مقام های افغانی كه به همسایگان خود اطمینان داده اند كه حضور بلند مدت نیروهای خارجی تهدیدی برای همسایگان افغانستان محسوب نخواهد شد، گفت : مواردی مانند تجاوزهواپیماهای بدون سرنشین به آسمان ایران را شاهد بوده ایم كه این مسئله باعث نگرانی های امنیتی شده است.

نماینده دائم كشورمان در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان اشاره كرد و گفت: قاچاق مواد مخدر نه تنها كشورهای همسایه افغانستان بلكه سایر نقاط دنیا را مورد تهدید قرار می دهد و بر توسعه كشورها تاثیر منفی می گذارد.

خزاعی به تلاش های همه جانبه و گسترده جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره كرد وگفت :30 هزار نیروی نظامی و انتظامی در طول مرزهای مشترك ایران با افغانستان و پاكستان مستقر شده اند تا مانع از قاچاق موادر مخدر شوند.

وی تاكید كرد همچنین موانع و فعالیت های اطلاعاتی و نقاط بازرسی در این مناطق گسترش تقویت شده اند تا مانع تحرك قاچاقچیان شوند.

نماینده دائم كشورمان یادآور شد : بیش از 400 كیلومترموانع مرزی، 800 كیلومتر كانال عمیق و 90 كیلومتر دیوار سیمانی و 140 كیلومتر موانع و سیم خاردار بخشی از تلاش های ایران برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از مرزهای مشترك ایران با افغانستان است.

وی با تاكید بر اینكه سازمان ملل شاهد تلاش های گسترده ایران درزمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر بوده است، گفت: برای موفقیت در امر مبارزه با مواد مخدر نیاز به بازنگری در سیاستگذاری ها و برنامه های منطقه ای و بین المللی داریم.

نماینده دائم كشورمان در سازمان ملل در پایان بار دیگر بر عزم و تعهد جدی ایران برای مبارزه با مواد مخدر به عنوان یك معضل و نگرانی جهانی تاكید كرد.

اروپام 1908/ 3404





:: برچسب‌ها: عکاسی , رودخانه , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: