روسیه برخورد جانبدارانه ناتو با حادثه سقوط هواپیمای تركیه را محكوم كرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، 'سالتانوفسكی' روز چهارشنبه با اشاره به نشست اخیر روسیه و ناتو در بروكسل، تفسیرهای جانبدارانه از حادثه سقوط هواپیمای جنگی تركیه توسط پدافند هوایی سوریه را غیرقابل قبول خواند و افزود: انتظار داریم كه در برخورد با این گونه موارد منافع كل منطقه لحاظ شود.

وی اظهار داشت: نمایندگی منافع یك طرف حادثه در این موارد، دستاوردی جز تشدید وضعیت به دنبال نخواهد داشت.

دیپلمات روس اضافه كرد: در شرایطی كه وضعیت در منطقه رو به تشدید تنش هاست، تمامی قدرت های مسوول باید هم خود را بر حفظ امنیت متمركز كرده و در این راستا متحد شوند.

وی ادامه داد: نیروهای تاثیر گذار منطقه ای و بین المللی در این شرایط باید ضمن تلاش برای جلوگیری از تشدید وضعیت برای عادی سازی آن بكوشند.

'آلكساندر لوكاشنكو' سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیش از این از تركیه و سوریه خواست برای رفع تنش ها پیرامون مساله سقوط هواپیمای تجسسی تركیه در آبهای ساحلی

سوریه، خویشتنداری پیشه كنند.

لوكاشویچ گفت: روسیه نگران سیر اوضاع پیرامون حادثه سرنگونی هواپیمای نظامی تركیه در آبهای سوریه است.

پدافند هوایی سوریه روز جمعه گذشته یك فروند هواپیمای تجسسی فانتوم نیروی هوایی تركیه را كه وارد حریم هوایی این كشور شده بود، سرنگون كرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: لازم می دانیم كه این حادثه به عنوان اقدامی تحریك آمیز یا عمل عمدی در نظر گرفته نشود و اوضاع را بی ثبات نكند.

وی افزود: تشدید تنش های سیاسی و تبلیغاتی در عرصه بین المللی را در شرایطی كه تلاش ها برای انسجام همه بازیگران مهم به منظور انتقال وضعیت سوریه به مسیر سیاسی و اجرای طرح عنان در حال شكل گیری است، خطرناك می دانیم.

لوكاشویچ گفت: بار دیگر از همه طرف ها در منطقه و خارج از آن می خواهیم تا در راستای این هدف حركت كنند و از انجام هر گونه اقدام های احتمالی در خارج از این چارچوب اجتناب كنند.

وی اضافه كرد: معتقدیم كه رفتار مناسب در این وضعیت، خویشتنداری و همكاری سازنده طرف های سوری و ترك به منظور روشن شدن همه زوایای این حادثه و جلوگیری از تكرار این گونه حوادث در آینده است.

اروپام**518**1080** 3404





:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: