هفتم تیر در آینه تاریخ معاصر
نوشته شده توسط : ipxrxt

7 تیر 1366

هواپیماهای بمب‏افكن عراقی با بمب‏های شیمیایی به مدت دو روز چهار نقطه پر ازدحام و متراكم جمعیتی شهر سردشت را مورد حمله و مردم بی‏گناه آن شهر را آماج گازهای كشنده و دهشتناك شیمیایی قرار دادند.

7 تیر 1366

عملیات فتح 7 در حلبچه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رمز 'یا فاطمه الزهرا(س)' با هدف انهدام‌ تأسیسات‌ نظامی‌ و اقتصادی‌ دشمن‌ در منطقه‌ حلبچه، شانه‌دری، سیدصادق و اربت آغاز شد.

7 تیر 1364

عملیات ایذایی ظفر 3، در منطقه غرب كشور توسط ارتش با هدف ضربه‌ زدن‌ به‌ بخشی‌ از نیروهای‌ دشمن‌ در شمال‌ غربی‌ خط‌ خودی جبهه‌ شمالی‌ جنگ‌ آغاز شد.

7 تیر 1360

براثر انفجار بمب در مقر حزب جمهوری اسلامی در تهران 72 تن از یاران 'امام‌خمینی'(ره) از جمله 'آیت الله بهشتی 'به شهادت رسیدند. این عملیات تروریستی توسط گروهك منافقین انجام شد.

7 تیر 1357

وزارت امورخارجه اعلام كرد كه دولت ایران با پذیرش'محمد نجیب‌الله' به سمت سفیر افغانستان در تهران موافقت كرده‌ است.

7 تیر 1329

'هنری گریدی' به سمت سفیر كبیر جدید امریكا در ایران منصوب شد. وی تنها یك سال در تهران به عنوان سفیر انجام وظیفه كرد و در 30 شهریور 1330 استعفا داد.

7 تیر 1301

نخستین فرودگاه ایران به درخواست انگلیسی‌ها و برای فرود هواپیماهای آنها، در منطقه قلعه مرغی تهران تأسیس شد.

7 تیر 1299

'میرزا حسن خان پیرنیا' ملقب به مشیرالدوله برای دومین بار پس از بازگشت احمدشاه از سفر اروپا و به دنبال جنجال بر سر قرارداد 1919 میلادی ایران و انگلیس و استعفای وثوق الدوله، به نخست وزیری منصوب شد. او در زندگی سیاسی خود چهار بار نخست ‌وزیر و بیست و چهار بار به مقام وزارت رسید. همچنین در پنج دوره، نماینده مردم تهران در مجلس شورای ملی بود.

7 تیر 1287

قیام مسلحانه 'ستارخان' در تبریز علیه استبداد آغاز شد. مردم تبریز در این قیام شركت فعال داشتند و در كنار ستارخان مجاهدت های بسیاری كردند.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: