جنایتی هولناك علیه 290 مسافر بی گناه هواپیمای ایرباس ایرانی
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، 'محمود رسولی نژاد ' رییس هیات مدیره و مدیرعامل كنونی شركت فرودگاه های كشور روز چهارشنبه در گفت وگویی گفت: 12 تیرماه 1367 در اداره مراقبت پرواز فرودگاه بندرعباس مشغول به كار بود، به عنوان شاهدی عینی، از این ماجرا و جنایتی كه نظامیان آمریكایی مرتكب شدند ، پرده برداشت.

در واقع 12 تیرماه یاد آور اقدام وحشیانه نیروهای نظامی آمریكا به جنایتی هولناك در آبهای خلیج فارس در سال 1367 است كه ذهن و وجود هر شنونده و هر انسان آزاده را متاثر و متاسف می كند.

جنایتی كه طی آن 290 مسافر هواپیمای ایرباس شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 'هما' از جمله دهها كودك بیگناه پس از اصابت موشك های ناو وینسنس آمریكا مستقر در آبهای خلیج فارس ، مظلومانه جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

بر اساس اسناد موجود، هواپیمای ایرباس ایران روز 12 تیرماه در حالی كه خلبان كارآزموده ای با سابقه پروازی حدود هفت هزار ساعت آن را هدایت می كرد، پس از برخاستن از باند فرودگاه بندرعباس و طی مسیر در كانال پروازی به سمت دوبی مورد اصابت دو موشك ناو وینسنس آمریكا قرار گرفت و در آبهای نیلگون خلیج فارس سرنگون شد.

رسولی نژاد اظهار داشت:هنگامی كه این جنایت توسط آمریكایی ها صورت گرفت، در اداره مراقبت پرواز فرودگاه بندرعباس فعالیت داشتم و هواپیمای ایرباس شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 'هما' با شماره پرواز 655 طبق برنامه از تهران به بندرعباس آمد و بعد از مكالمه با برج مراقبت فرودگاه، به موقع روی باند به زمین نشست و تعدادی مسافر را پیاده و مسافران دیگری را سوار و عازم دوبی بود.

وی افزود:هنگام سوار شدن مسافران به هواپیما ،‌اطلاعات لازم را برای پرواز مناسب در اختیار خلبان و كادر پرواز قرار دادیم.

رسولی نژاد اضافه كرد: یكی از كارمندان فرودگاه بندرعباس كه به همراه همسر و فرزندش از مسافران آن پرواز بود ،از ما خواست كه این پرواز بدون تاخیر و به موقع انجام شود.

مدیرعامل شركت فرودگاه ها گفت:پس از انجام مراحل مقدماتی ، پرواز 655 از باند فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی به پرواز درآمد و بر اساس هماهنگی های همیشگی قرار بود پرواز 655 تا فاصله 30 مایلی با ماندن روی فركانس بندرعباس با برج مراقبت ما در تماس باشد.

به گفته وی ، مسئول كنتری كه با آن هواپیما در تماس بود به خلبان گفت ، پس از عبور هواپیما از نقطه ای خاص طبق روال معمول، روی فركانس تهران برود و با مركز كنترل فضای كشور در تهران ارتباط قرار بگیرد و سپس با او خداحافظی كرد.

وی تصریح كرد: درواقع این آخرین تماس و خداحافظی ما با كادر پرواز و هموطنانمان در آن هواپیما محسوب می شود ،زیرا در دقایقی بعد شاهد واقعیت هولناكی بودیم كه پذیرش آن برای هر انسان آزاده بسیار مشكل به نظر می رسید.

رسولی نژاد تصریح كرد: هواپیما ایرباس ایران با 290 مسافر تنها 30 ثانیه بعد از پایان مكالمه برج مراقبت فرودگاه بندرعباس با خلبان، مورد اصابت موشك قرار گرفت.

'استنباطم این است كه آمریكایی‌ها مكالمات را گوش می‌كردند، چرا كه پس از اتمام این مكالمه هواپیما مورد هدف قرار گرفت و این پرواز هرگز نتوانست با واحد بعدی كه تهران بود، تماس بگیرد'.

مدیرعامل شركت فرودگاه ها افزوده است: چند دقیقه بعد از پایان مكالمه با خلبان، از تهران اطلاع دادند كه این هواپیما هنوز روی فركانس ما قرار نگرفته و ارتباط برقرار نكرده است، همكارانم در برج مراقبت احتمال دادند كه پرواز، هنوز فركانس بندرعباس را ترك نكرده باشد.

وی اضافه كرد: چندین بار به خلبان اعلام شد كه با تهران تماس بگیرد، حتی یكی دو هواپیمای مسافربری در منطقه و بر فراز آبهای نیلگون خلیج فارس در پرواز بودند كه از آنها خواستیم خلبان پرواز 655 را مورد خطاب قرار دهند . اما هیچ جوابی نیامد.

رسولی نژاد گفت :چنین شرایطی ، گزینه‌های مختلفی را به ذهن می‌رساند از جمله خرابی فرستنده رادیویی هواپیما،یا فراموشی خلبان برای برقراری تماس و حدس و گمان های دیگر كه موجب افزایش نگرانی شد.

وی اظهار داشت:تلاش كردیم از طریق رادار موقعیت هواپیما را شناسایی و دنبال كنیم كه رادارهای آن زمان آنقدر پیشرفته نبود،به گونه ای كه حتی لكه‌های ابر را به صورت نقطه‌هایی نشان می‌داد كه شبیه هواپیما بود و ما را گمراه می‌ساخت.

رسولی نژاد از تماس با برج مراقبت پرواز دوبی به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در آن زمان یاد كرد كه از آنها خواسته شد تا پرواز 655 را صدا بزنند ،اما تلاش آنها هم به نتیجه نرسید.

وی اضافه كرد: فاصله پروازی بندرعباس تا دوبی 35 دقیقه است، اما عقربه های ساعت نشان داد كه یك ساعت از برخاستن و پرواز هواپیما از فرودگاه بندرعباس گذشته بود.

مدیرعامل شركت فرودگاه های كشور افزود:تا هنگام دریافت خبر از نیروی دریایی لحظات آزاردهنده ای داشتیم تا اینكه نیروی دریایی از سقوط یك فروند هواپیما در آبهای خلیج فارس خبرداد.

وی در ادامه گفت: اخباری كه از سیستم‌های زمینی دریافت می شد، حاكی از سقوط یك فروند هواپیمای بزرگ در آب داشت .

به گفته رسولی نژاد ،دولت آمریكا، سه ساعت بعد از این اخبار متاثر كننده،به شكل رسمی اعلام كرد ، توسط ناو وینسنس خود، یك فروند هواپیمای جنگی ایرانی را بر فراز خلیج فارس با موشك مورد اصابت قرار داده و سرنگون كرده است.

وی ادامه داد: آمریكایی ها از سرنگون ساختن یك فروند هواپیمای جنگی خبر دادند، در حالی كه سامانه های جنگی و فوق پیشرفته آنان در خلیج فارس یك هواپیمای مسافربری ایرانی را با شماره پرواز 655 كه از فرودگاه بندرعباس به پرواز در آمده بود،با 290 مسافر غیر نظامی سرنگون كرده بود.

این مقام مسئول تاكید كرد: دروغ فاحش آمریكایی ها را ، تنها بعد از ساعتی افكار عمومی دنیا از ساختگی بودن آن با خبر شدند و بر خوی وحشی نظامیان آمریكایی در ریختن خون مردم بیگناه صحه گذاشت.

وی افزود:علیرغم ادعاهای اولیه آمریكایی ها در هدف قرار دادن هواپیمای جنگی ایران خارج از كریدور هوایی، بلافاصله مشخص شد كه این هواپیما در مسیر هوایی تعیین شده پرواز می كرد و دیگر اینكه هواپیمای جنگی با یك هواپیمای 170 تنی مسافربری كاملا قابل تمیز و تشخیص است. ضمن اینكه ارتفاع این هواپیما از زمین 14 هزار پا بیشتر نبود و با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده بود.

رسولی نژاد با بیان اینكه هواپیمای ایرباس ایران بلافاصله بعد از پایان تماس با فرودگاه بندرعباس مورد اصابت موشك ناو وینسنس قرار گرفت، اظهار داشت: همه مسافران آن هواپیما به شهادت رسیدند.

وی گفت : آمریكایی ها بعد از این جنایت به خاطر هدف قرار دادن یك فروند هواپیمای مسافربری به نظامیان خود مدال شجاعت دادند، اما ادعای فرماندهان وینسنس و دولت آمریكا در باره این جنایت هرگز مورد فبول هیچ انسان آزاده ای قرار نگرفت و خود آنان بعد از رسوایی این ماجرا مجبور به قبول اشتباه و قصد قبلی خود در این ماجرا شدند.

وی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هواپیمای ایرباس ، تاكید كرد: صنعت هوایی كشور همپای دیگر رزمندگان این مرز و بوم تا آخرین قطره خون خود آماده دفاع از دستاوردهای خون این عزیزان خواهد بود.

مدیرعامل شركت فرودگاه های كشور تصریح كرد: خون بناحق ریخته شده شهیدان در جریان سرنگونی هواپیمای ایرباس ایران در تیرماه 1367 توسط ناو تا دندان مسلح وینسنس آمریكا، همه ملت ایران را به عزمی خلل ناپذیر برای ادامه مقاومت در برابر زیاده طلبی های جهانخواران رهنمون ساخت و اینك پس از 24 سال از این جنایت، ایران اسلامی همچنان پابرجا و مقاوم به حیات خود ادامه می دهد .

وی گفت :صنعت هوایی و به خصوص شركت فرودگاه های كشور كه وظیفه خطیر هدایت هواپیماها را در فضای كشور بر عهده دارد، برپیمان خود برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خون شهیدان پایدار و استوار است.

اقتصام ** 1559**1601





:: برچسب‌ها: روش , ابرها , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: