راست قامتان جاوید
نوشته شده توسط : ipxrxt

منافقین كه در ششم تیر 1360 با ترور نافرجام آیت الله خامنه ای در مسجد ابوذر دچار یاس شده بودند، در پی انتقام برآمدند و یك روز بعد دفتر حزب جمهوری اسلامی را هدف آماج خشم و كین خود قرار دادند.

روز یكشنبه هفتم تیر ساعت 30 :20 بر اساس برنامه تعیین شده، جلسه ای با حضور آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش در دفتر حزب، برگزار شد. بعد از تلاوت قرآن، شهید بهشتی براساس برنامه قبلی جهت سخنرانی به پشت تریبون رفتند،هنوز چند دقیقه ای از آغاز سخن ایشان نگذشته بود كه ناگهان صدایی مهیب همراه با دود و آتش فضای سالن را در برگرفت.

صدا، ناشی از انفجار بمبی بود كه در سالن سخنرانی كار گذاشته شده بود. شدت این صدا به حدی زیاد بود كه مردم را سراسیمه به محل كشاند اما جز دود و آتش كسی چیزی نمی توانست ببیند. در اثر این اقدام تروریستی كه توسط یكی از افراد وابسته به گروهك منافقین انجام شده بود، ‌آیت‌الله بهشتی رییس دیوان عالی كشور، به همراه چهار وزیر، چند معاون وزیر، 27 نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

آیت الله بهشتی پرچمدار قوه قضائیه در زمان خود بود او در دوم آبان 1307 هجری خورشیدی در اصفهان دیده به جهان گشود. وی از چهار سالگی خواندن و نوشتن را آموخت و پس از آن به حوزه علمیه وارد شد.

همزمان با تحصیلات حوزوی موفق به اخذ مدرك لیسانس از دانشگاه تهران شد و در قم به تدریس زبان انگلیسی همت گماشت.

وی در سال 1333، دبیرستان دین و دانش قم را تاسیس و تا سال 1342 آنجا را اداره كرد. بین سال‏های 1335 تا 1338، دوره دكترای فلسفه الهیات را به موفقیت گذراند.

فعالیت های سیاسی وی در سال‏های 41 و 42 آغاز شد. او از جمله مبارزانی است كه به دفعات از طرف ساواك تحت تعقیب قرار گرفته بود و در مدت مبارزه چندین بار دستگیر و بازداشت و زندانی شد.

در سال 1343 به عنوان امام جماعت مسجدی در هامبورگ انتخاب شد. به آلمان سفر كرد و اندیشه های مبارزه جویی خود را در میان مسلمانان ایرانی و غیر ایرانی مقیم آن كشور، ترویج داد و به همین دلیل در سال 1349 زمانی كه به ایران بازگشت توسط ساواك ممنوع الخروج شد.

آیت الله بهشتی و جمعی از یارانش كه پیش از انقلاب یار صادق و وفادار امام (ره) بودند یك هفته پس از پیروزی انقلاب تشكلی به نام 'حزب جمهوری اسلامی' را تشكیل داده تا بتوانند با حفظ معیارهای اسلامی از اسلام و امت اسلامی دفاع كنند.

او همانطور كه قبل از انقلاب با رژیم شاهنشاهی مبارزه می كرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از مبارزه با توطئه دشمنان علیه كشور، غافل نشد و در سخنرانی ها و بحث های مختلف، خطرات رسوخ دشمن را گوشزد می كرد.

آیت الله بهشتی علاوه بر خدمات علمی و معنوی كه به انقلاب و نظام كرد، در سمت های اجرایی نیز بازوی یاری دهنده امام بود و در پست هایی چون نایب رییسی مجلس، وزیر دادگستری و سپس، از سوی امام خمینی‏ (ره) به عنوان ریاست دیوان عالی كشور خدمت كرد تا اینكه به فیض شهادت نائل آمد و این است راه كسانی كه همه چیز را او می بینند.

امام خمینی(ره) در پیامی به مناسبت شهادت بهشتی فرمودند: 'این كوردلان مدعی مجاهدت برای خلق، گروهی را از خلق گرفتند كه از خدمتگزاران فعال و صدیق خلق بودند.' امام در ادامه تأكید كردند: بهشتی مظلوم زیست و مظلوم رفت و خار چشم دشمنان اسلام بود.

در سال 1373 از سوی شورای فرهنگی عمومی به مناسبت بزرگ داشت این شهدا به ویژه آیت الله بهشتی هفته اول تیرماه كه منتهی به سالگرد شهادت این مرد اهل علم و عدل است، هفته قوه قضائیه نامگذاری شد.

شهادت این اندیشمند فرهیخته سبب رسوایی بیش از پیش منافقین و تحكیم پایه های نظام اسلامی شد، در حقیقت تجلیل از مقام والای شهید بهشتی، تجلیل از مقام خلوص، ایثار و ولایت‌مداری است.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: