قبرس پنجمین قربانی بحران مالی در منطقه یورو شناخته شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیک تایمز ، یک مقام آگاه اروپایی ضمن بیان این مطلب تاکید کرد قبرس به دنبال دریافت کمک مالی 10 میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا است که در این صورت این کشور پنجمین قربانی بحران مالی و بدهی منطقه یورو خواهد بود.

سیستم مالی و بانکی قبرس به شدت به یونان وابسته است و بحران مالی و بدهی یونان تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد قبرس داشته است . بر این اساس ، دولت قبرس روز دوشنبه نیز آمادگی خود را برای دریافت کمکهای مالی از اتحادیه اروپا اعلام کرده بود .

تولید ناخالص داخلی قبرس به 17.3 میلیارد یورو می رسد و دریافت کمک مالی 10 میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا به این معناست که این کشور قصد دارد معادل نیمی از تولید ناخالص داخلی خود را وام بگیرد .

بر این اساس ، تا کنون کشورهای ایرلند پرتغال یونان و اسپانیا برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو مجبور به دریافت کمکهای مالی بین المللی شده اند . دولت قبرس تا پایان ماه ژوئن با 1.8 میلیارد یورو کمبود سرمایه و منابع مالی روبرو است .

رسانه های گروهی قبرس نیز میزان کمک مالی درخواستی از سوی دولت این کشور را بین 6 تا 10 میلیارد یورو اعلام کرده اند . قبرس سومین اقتصاد کوچک منطقه یورو پس از مالت و استونی به شمار می رود . قبرس طی ماههای اخیر تلاش زیادی کرد تا بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از روسیه و چین تامین کند ولی شکست این تلاشها مقامهای این کشور را بر آن داشته است تا از اتحادیه اروپا درخواست دریافت کمک مالی کنند . نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله دولت قبرس روز سه شنبه به بیش از 16 درصد رسیده است .





:: برچسب‌ها: سان , استرالیا , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: