محمد مرسی، رییس جمهور مصر، مردم را به اتحاد ملی فراخواند
نوشته شده توسط : ipxrxt

محمد مرسی نخستین رییس جمهور غیر نظامی مصر است

محمد مرسی، رییس جمهور جدید مصر، در پی پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری مردم مصر را به اتحادی ملی فراخواند.

آقای مرسی که نامزد مورد حمایت اخوان المسلمین بود، ۵۱.۷۳ درصد آرا و آقای شفیق، نخست وزیر سابق، ۴۸.۲۷ درصد کل آرا در مرحله دوم را به خود اختصاص دادند. به این ترتیب محمد مرسی نخستین رئیس جمهور غیرنظامی مصر محسوب می شود.

ژنرال طنطاوی، رئیس شورای نظامی مصر و رهبران کشورهای جهان ابن پیروزی را به محمد مرسی تبریک گفتند. باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در تماسی تلفنی با آقای مرسی پیروزی او را در انتخابات تبریک گفت و تاکید کرده که مصر باید "ستون صلح منطقه" باشد.

رئیس‌جمهوری تازه مصر کیست؟

محمد مرسی "رئیس‌جمهوری منتخب مصر" از همه مقام‌هایش در گروه اخوان‌المسلمین کناره‌گیری کرد. او همچنین با عمل به وعده انتخاباتی‌اش، از ریاست حزب آزادی و عدالت هم استعفا داد. اما این رئیس‌جمهوری تازه کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مصر روزهای پر اضطراب و پر کشمکشی را گذراند؛ قرار بود نتیجه انتخابات مصر روز پنجشنبه، ۲۱ ژوئن اعلام شود، اما بعد از آن که هر دو نامزد حاضر در رقابت‌ها اعلام پیروزی کردند، اعلام نتیجه به تاخیر افتاد و هیات عالی نظارت بر انتخابات اعلام کرد که "به دلیل کثرت شکایات" دو رقیب انتخاباتی علیه یکدیگر و زمان لازم برای رسیدگی به این شکایات، اعلام نتیجه شمارش آراء در موعد مقرر امکانپذیر نیست. در نهایت در پی تجمع دهها هزار نفر از مردم مصر در میدان تحریر قاهره بالاخره کمیسیون انتخابات مصر، روز گذشته، یکشنبه ۲۴ ژوئن محمد مرسی، نامزد مورد حمایت اخوان المسلمین را پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

محمد مرسی، ۶۰ ساله، متاهل و دارای چهار فرزند است. او که در آمریکا تحصیل کرده است در دانشگاه در رشته مهندسی تدریس می کند. آقای مرسی رهبر حزب عدالت و آزادی وابسته به اخوان‌المسلمین است و در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ میلادی نماینده مستقل پارلمان مصر بوده است. "ثبات، امنیت، عدالت و موفقیت" زیر چتر یک پرچم اسلامی، شعار انتخاباتی رییس جمهور منتخب مصر در رقابت با رقبای انتخاباتی اش بود.

دهها هزار نفر از هواداران اخوان المسلمین به خاطر کسب این پیروزی توسط محمد مرسی، یکشنبه شب تا صبح دوشنبه در میدان تحریر قاهره به هلهله، پایکوبی و آتش بازی پرداختند.





:: برچسب‌ها: گل , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: