دومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا در لیتوانی برگزار می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جوانان زیر 20 سال اروپا با حضور 80 ورزشكار از 10 كشور جمهوری آذربایجان، اوكراین، استونی، بلاروس، دانمارك، روسیه، لیتوانی، لتونی،‌ لهستان و فنلاند به صورت همزمان با پنجمین دوره مسابقات فدراسیون بین المللی ورزش های همگانی از روز 12 تیر ماه آغاز می شود و روز 15 تیر ماه با توزیع مدال های سه بخش (تیمی، مهارت های انفرادی و كشتی پهلوانی) خاتمه می یابد.

جمهوری آذربایجان قهرمان و بلاروس میزبان دوره پیش به همراه لیتوانی و اوكراین، مدعیان اصلی این مسابقه ها هستند.

'سیدامیر حسینی' دبیركل فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، توسعه و گسترش ورزش زورخانه ای و آیین آن را در میان جوانان اروپایی، از مهم ترین اهداف برگزاری این رویداد خواند.

وی افزود: حضور ورزش باستانی ایران در چنین رویداد مهمی كه رشته های ورزشی متنوعی از كشورهای مختلف جهان در آن حضور دارند، فرصت مغتنمی است كه باید از آن بهره برد.

'گیتس ویلیتا' رییس كنفدراسیون ورزش زورخانه ای اروپا نیز گفت: پنجمین دوره مسابقات جهانی ورزش های همگانی با مشاركت بیش از 800 ورزشكار در 28 رشته ورزشی در شولای و پلانگا برگزار می شود و به رغم درخواست های متعدد برای حضور دیگر رشته های ورزشی، پیگیری های فدراسیون بین المللی و كنفدراسیون اروپایی و همكاری فدراسیون بین المللی ورزش همگانی، ورزش زورخانه ای در این مسابقات حضور یافت.

بر اساس آیین نامه فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، تمامی متولدین بین سال های 1992 تا 1995 میلادی می توانند در دومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا شركت كنند.

بر این اساس، وزن میل 3 كیلو، میلِ بازی 1.5 كیلو، سنگ 15 كیلو (جفت 30 كیلو) و كباده 12 كیلوگرم است.

رقابت های كشتی پهلوانی نیز در پنج وزن 50 تا 60 كیلوگرم، 60 تا 70 كیلوگرم، 70 تا 80 كیلوگرم، 80 تا 90 كیلوگرم و به اضافه 90 كیلوگرم برگزار می شود.

نخستین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا آذر ماه سال 1389 در ورزشگاه دانشگاه پلی تكنیك شهر مینسك پایتخت بلاروس برگزار شده بود.

كشور سه میلیون و پانصد هزار نفری لیتوانی، بزرگترین و جنوبی ‌ترین كشور در میان سه جمهوری حوزه بالتیك در اروپاست كه همانند همسایگانش پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در اوایل دهه 90 میلادی تشكیل شد.

لیتوانی از شمال با لتونی، از جنوب شرقی با بلاروس و از جنوب غربی با لهستان و روسیه همسایه است.

در غرب این كشور، دریای بالتیك قرار دارد.

ورزشی. ** 1346 **‌ 1589





:: برچسب‌ها: سبز , سگ , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: