خارج از كیفرخواست صحبت كردید و دادگاه درباره شما مماشات كرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، قاضی مدیرخراسانی روز شنبه در یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران هنگامی كه وكیل مدافع متهم 'م.الف' خواست آخرین دفاعش را بیان كند با قطع سخنان وی گفت: به اندازه كافی صحبت كردید و خارج از حدود كیفرخواست ارایه مطلب می كنید.

وی خطاب به وكیل مدافع افزود:اجازه دفاع نمی دهم ؛ بفرمایید بنشینید.

این موضوع از آنجا ناشی شد كه وكیل مدافع متهم با زیر سووال بردن مراحل بازپرسی خواست دفاع كند كه رییس شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران، اجازه ادامه صحبت را نداد و از خود متهم خواست با حضور در جایگاه آخرین دفاع خود را بیان كند.

متهم 'م.الف' در دفاع از خود از نماینده دادستان خواست در كیفرخواست به گونه ای بیان نكنید كه تصور شود اشخاصی، پول هایی را به حساب شخصی خود ریخته اند و از آن منتفع شده اند.

وی كل مبلغ دریافت شده از سهم عوارض اتباع بیگانه را 159 میلیون تومان بیان كرد و گفت: این مبلغ با مجوز شورای شهر و به تدریج از شهرداری گرفته شده و تمام آن صرف هزینه های استانداری شده است.

مدیركل سابق امور اتباع بیگانه استانداری تهران با یادآوری 32 سال سابقه كاری خود و پست ها و مشاغلی كه داشته است ادامه داد: چطور ممكن است یك مدیر با این سابقه شغلی و دارای پرونده سفید برای 9 میلیون تومان به اختلاس متهم شود.این 9 میلیون تومان ، پاداشی بود كه از استانداری دریافت كردم.

وی خطاب به نماینده دادستان اضافه كرد: چرا نكات مثبت را بیان نمی كنید. من دو سال در سازمان همیاری شهرداری ها كار كردم اما حقوقی نكردم.

براساس این گزارش قاضی دادگاه به این متهم نیز گفت: این مطالب قبلا هم بیان شده است. اگر مطلب دیگری دارید بگویید.

'ق.ح' 57 ساله اهل و ساكن تهران دیگر متهم جلسه امروز دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس شركت بیمه ایران و استانداری تهران بود كه كیفرخواست وی قرائت شد.

نماینده دادستان، معاونت در اختلاس به مبلغ یك میلیارد و 790 میلیون ریال را برای این متهم به عنوان مورد اتهامی بیان كرد.

متهم با حضور در جایگاه با تشریح چگونگی حضور و شروع به كار در استانداری تهران گفت: از چك ها و منشاء آن اطلاعی نداشتم و حساب شخصی كه برای واریز شدن این مبالغ افتتاح كرده بودم را نیز اعلام كردم كه شخصی نیست و ورثه حق برداشت آن را ندارند.

وی با تاكید براینكه علم و آگاهی لازم را نداشتم افزود:این آقایان ظاهر خوبی داشتند و رییس آنان ارتقای شغلی هم یافت و ' م .ت 'هم گفته است این چك ها را خرج می كردیم اما دستور دادیم دیگر این كار را نكنند بنابراین چگونه می توانستم متوجه شوم كه این پول ها منشاء درستی ندارند.

'ق.ح' خطاب به رییس دادگاه گفت: همه آنچه كه گفتم دفاع اول و آخرم است و از محضر دادگاه تقاضای رافت اسلامی را دارم.

براساس گزارش خبرنگار ایرنا، 'ع.خ' 48 ساله اهل و ساكن تهران كارمند سابق حراست شركت بیمه ایران ، متهم بعدی جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده بود.

وی به تبانی در معاملات دولتی بین خود و شركت بیمه ایران، اختلاس به مبلغ 65 میلیون ریال و تصرف غیرمجاز در اموال دولتی به مبلغ 550 میلیون ریال متهم است.

وی بعد از قرائت كیفرخواست توسط 'ذبیحی زاده' نماینده دادستان و با رد اتهامات مطرح شده به دفاع از خود پرداخت.

وی با تاكید براینكه انگیزه مجرمانه ای برای تصاحب پول ها نداشتم افزود: تنها به عنوان واسطه عمل كردم و تمام مبالغ به حساب دفتر مركزی حراست واریز یا به شركت بیمه ایران عودت داده شده است.

اجتمام**1429/9185





:: برچسب‌ها: برلین , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: