ایجاد بانك هویت ژنتیك منجر به كاهش جرایم در كشور می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

احمد شجاعی روز شنبه در آیین بهره برداری از واحد تخصصی پزشكی قانونی شمالغرب كشور در تبریز، افزود: در همین زمینه و درقالب توسعه مراكز تشخیص هویتی، ششمین مركز ژنتیك پزشكی قانونی كشور در تبریز افتتاح شد كه در آینده یكی از 10 مركز بانك هویت ژنتیك ایران خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه ساختمان پزشكی قانونی در استان های مختلف از شرایط خوبی برخوردار نیستند، اظهار كرد: ساختمان پزشكی قانونی با فضایی محدود و در بیشتر موارد استیجاری یا امانی هستند كه از نظر زیربنا و ساخت فیزیكی تناسبی با نوع فعالیت و كار پزشكی قانونی ندارند و این ساختمان ها بنا به ضرورت یا تغییرات جزیی برای ارایه خدمات پزشكی قانونی مورد استفاده قرار می گیرد.

شجاعی اضافه كرد: این در حالی است كه دشواری ارایه خدمات در پزشكی قانونی نیازمند رعایت استانداردهای خاص در وضعیت ساختمان هاست كه متأسفانه تاكنون محقق نشده‌ و همكاران با از خود گذشتگی در ساختمان های نامناسب فعالیت می كنند.

وی به جهش بودجه های عمرانی سازمان پزشكی قانونی اشاره كرد و گفت: به دنبال این جهش شاهد افتتاح و یا شروع ساخت پروژه های بسیاری در كشور بوده‌ایم و امید است در چند سال آینده مشكل فضای فیزیكی در بسیاری از مراكز پزشكی قانونی رفع شود.

شجاعی ادامه داد: در عین حال با بهره‌گیری از ابعاد فقه پویای شیعه و كار علمی جدی می توان راهكارهای مؤثری برای حل مشكلات و ابهامات در حوزه فعالیت های پزشكی قانونی ارایه كرد تا مورد استفاده سازمان پزشكی قانونی كشورهای اسلامی قرار گیرد.

به گفته وی سازمان پزشكی قانونی تنها مجموعه خدمات رسان در كشور است كه از كمترین امكانات ملكی برخوردار است.

شجاعی اظهاركرد: تا دو سال آینده تلاش می كنیم تمام مراكز استان ها از ساختمان های مجهزی برخوردار شده و 80 درصد شهرستان های كشور نیز صاحب ساختمان های مجزا شوند.

7236/587/245





:: برچسب‌ها: دختر , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: