30 محصول ایرانی درنمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران رونمایی می‌شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'بهروز مینایی' روزشنبه در نشست خبری دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران گفت: این جشنواره در بخش اصلی شامل محصولات ایرانی است كه در قالب بازی های بزرگ، كوچك، آنلاین و موبایل برگزار می شود.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای طراحی كاراكتر، شخصیت و بازی نامه نویسی را از دیگر بخش های این جشنواره خواند و گفت: دو بخش ایده های قرآنی و ایده های بازی با مضمون بیداری اسلامی نیز به این دوره از جشنواره افزوده شده است.

مینایی از برگزاری همایشی یك روزه در ایام برگزاری نمایشگاه با موضوع بیداری اسلامی خبر داد و گفت: در این همایش كه با حضور كارشناسان و متخصصان برگزار می شود؛ بازی های موجود نقد شده و نیازهای كشور در زمینه تولید بازی های رایانه ای با موضوع بیداری اسلامی بررسی خواهد شد.

به گفته مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، ایده های خوب با مضمون بیداری اسلامی در تولید از سوی بنیاد حمایت می شوند.

وی به ارسال 187 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اشاره كرد و گفت: با اینكه فرایند تولید گیم طولانی است اما 26 بازی بزرگ برای حضور در جشنواره بازی های رایانه ای تهران به دبیرخانه این رویداد فرهنگی درخواست داده اند كه این رقم قابل توجهی است.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ادامه از ارسال 37 بازی كوچك، 17 بازی آنلاین، 19 بازی موبایل، 41 طرح شخصیت و كاراكتر بازی، 19 بازی نامه و 35 بازی دانش آموزی به دبیرخانه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران خبر داد.

مینایی گفت: 40 بازی تولید شده در دانشگاه مازندران و 32 بازی تولید شده در دانشگاه كاشان از جمله محصولات دانشجویی حاضر در نمایشگاه امسال خواهند بود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای از تلاش برای تولید كنسول های ساخت بازی از سوی تولید كنندكان داخلی خبر داد و گفت: این كنسول ها در نمایشگاه بازی های رایانه ای امسال رونمایی خواهند شد.

وی افزود: در نمایشگاه امسال تولید كنندگان بازی های رایانه ای خارجی با هدف آشنایی با محصولات ایرانی به نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران دعوت شده اند و از متخصصین برای آموزش نیروهای علاقمند استفاده می شود.

مینایی درمورد ایجاد فضای 22 هزار متری در مصلای امام خمینی(ره) برای برپایی دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران گفت: بخش دنیای بدون بازی با هدف ایجاد فضای شاد و مفرح برای خانواده ها، انجام و بررسی های ویژه برای ارزیابی اثرات بازی های خشونت آمیز و ارایه مشاوره های لازم به والدین در نمایشگاه امسال تعبیه شده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: همچنین 12 كارگاه بازی سازی در 12 غرفه جداگانه برگزار می شود و در این غرفه ها علاقمندان می‌توانند از نزدیك با مراحل تولید بازی های رایانه ای از مرحله ایده تا تولید آشنا شوند.

به گفته مینایی 10 تیم بازی سازی در این كارگاه ها بازی های جدیدی را تولید و به علاقمندان ارایه خواهند كرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: ضمن رونمایی از دایره المعارف بازی سازی در دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران، 12 عنوان كتاب آموزشی و فیلم های دوبله شده موتورهای بازی سازی نیز در اختیار فعالان این عرصه قرار می گیرد.

دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیر ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود.

فراهنگ**1983**1588





:: برچسب‌ها: غروب , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: