جراحی در رحم مادر جان جنین را نجات داد
نوشته شده توسط : ipxrxt
تصویر اسکن

تصویر اسکن تومور را به صورت حبابی در دهان جنین نشان می داد

جراحی در رحم مادر جان جنین را نجات داد.

جراحان در مرکز پزشکی یادبود جکسون در فلوریدا، آمریکا، با انجام یک عمل جراحی روی یک جنین، توموری را که در دهان این جنین وجود داشت خارج کردند و به این ترتیب، جان او را نجات دادند.

این جراحی، اولین عمل از این نوع در جهان توصیف شده است.

تصمیم به جراحی زمانی اتخاذ شد که پزشکان هنگام اسکن زن بارداری به نام تمی گونزالس، وجود توموری را به شکل حباب در دهان جنین هفده هفته ای او مشاهده کردند.

پزشکان این تومور را از نوع تراتوما تشخیص دادند و گفتند که احتمال اندکی وجود دارد که جنین با این تومور زنده بماند و تنها راه نجات او، انجام این عمل جراحی بی سابقه است.

به گفته پزشکان مرکز پزشکی یادبود جکسون، توموری که جان این جنین را به خطر انداخته بود بسیار نادر است و تقریبا هر بیست سال یک بار در این بیمارستان مشاهده می شود.

پنج ماه پس از انجام عمل جراحی خارج کردن تومور از دهان جنین، خانم گونزالس وضع حمل کرد و برای دختر نوزاد خود نام لینا را برگزید.

جراحی بی سابقه

برای انجام این عمل جراحی، مادر زیر بیحسی موضعی قرار گرفت و پزشکان سوزنی را از کیسه جنینی عبور دادند و با استفاده از اشعه لیزری، تومور را از لب جنین جدا کرده و خارج ساختند.

انجام این عمل جراحی تنها یک ساعت به طول انجامید و مادر از طریق مانیتور ویژه، مراحل مختلف جراحی را مشاهده می کرد.

خانم گونزالس به خبرنگاران گفته است: "بالاخره وقتی که تمامی تومور جدا شد، آن را دیدم که شناور شده و با مشاهده این صحنه، گویی بار سنگینی را از دوش من برداشته اند چون می توانستم صورت دخترم را ببینم."

او پزشکان مرکز یادبود جکسون را "فرشته های نجات" توصیف کرده و گفته است که لینا هنگام تولد در اکتبر سال ٢٠١٠، یک نوزاد سالم بود و بیش از سه کیلو و نیم وزن داشت.

تنها اثر باقی مانده از عملی که قبل از تولد روی لینا انجام گرفته بود، جای التیام یافته زخمی روز لب های او بود.

اگرچه عمل جراحی روی این جنین پائیز دو سال پیش انجام شد، اما گزارش آن به تازگی در ژورنال آمریکایی زنان و زایمان منتشر شده است.





:: برچسب‌ها: نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: