هر ایرانی در سال 18 دقیقه مطالعه می كند
نوشته شده توسط : ipxrxt

' مجدالدین معلمی ' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود : براساس نظر سنجی انجام شده توسط شورای فرهنگ عمومی كشور سرانه مطالعه غیردرسی در سال گذشته كمتر از 30 ثانیه رشد داشته است.

وی اضافه كرد: سرانه مطالعه در كشور اعم از روزنامه ، سایت ها ، قرآن ، ادعیه ، مجلات نزدیك به 80 دقیقه می باشد.

وی با اشاره به اینكه وضعیت ما آرمانی نیست گفت : از نظر سرانه مطالعه در منطقه اول هستیم و بعد از ما كشور تركیه با فاصله بسیار زیاد دوم است.

وی تعداد اعضای كتابخانه های عمومی كشور را دو میلیون و 300 هزار نفر اعلام كرد و گفت : نزدیك به 300 میلیون جلد كتاب در كتابخانه های عمومی كشور وجود دارد.

معلمی در خصوص خرید كتاب گفت : كتابخانه های عمومی كشور به سه طریق تقویت می شوند كه خرید متمركز كتاب توسط نهاد است و سال گذشته 20 میلیارد تومان از ناشرین كشور كتاب خریداری شده است.

وی افزود : پیش بینی می شود امسال نیز حدود 30 میلیارد تومان كتاب از ناشرین خریداری و به كتابخانه ها اهدا شود.

وی ادامه داد : شیوه دوم تقویت كتابخانه ها ، خرید از طریق طرح كتاب من است كه به این وسیله در سال گذشته سه میلیارد و 500 میلیون تومان كتاب خریداری شده است.

وی شیوه سوم را اهدا كتاب توسط مردم بیان كرد و گفت : ما برای خرید كتاب هیچ محدودیتی نداریم ولی در فضای كتابخانه ها با مشكل مواجه هستیم.

معاون توسعه كتابخانه ها و كتابخوانی نهاد كتابخانه های عمومی كشور افزود : برای توسعه كتابخوانی در كشور برنامه های بسیار متنوع فرهنگی اجرا می شود و ماهانه 15 مسابقه كتابخوانی در این راستا در كتابخانه های عمومی كشور برگزار می شود.

وی اضافه كرد : این مسابقه ها از طریق شبكه كتابخوان ها اجرا می شود و در حال حاضر 35 تا 40 هزار نفر در این شبكه عضو هستند.

وی بزرگترین پروژه نهاد كتابخانه های عمومی كشور را افتتاح ایستگاه های مطالعه عنوان كرد و گفت : امسال این ایستگاه ها تا شهریور ماه با 300 ایستگاه آغاز بكار می كنند و تا پایان سال به یك هزار و 100 ایستگاه در سراسر كشور افزایش پیدا می كند.

وی افزود : در هر ایستگاه 15 عنوان كتاب در موضوعات خانواده ، كودك ، اجتماعی و... وجود دارد.

حدود دو هزار و 800 كتابخانه عمومی و مشاركتی با بیش از300 میلیون جلد كتاب در كشور وجود دارد.ك/3

608/506





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: