اكوادور سفیرش را از لندن برای مشاوره فراخواند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرگزاری فرانسه از كیتو ،‌ پایتخت اكوادور ،‌ جولیان آسانگ بنیانگذار سایت ویكی لیكس روز سه شنبه گذشته از به سفارت اكوادور در لندن پناهنده شده و از این كشور پناهندگی سیاسی درخواست كرد.

رافائل كوریا رییس جمهور اكوادور گفت :‌ ما سفیرمان را از لندن بدلیل مشورت در این خصوص كه موضوعی بسیار جدی است ،‌ فراخواندیم.

آسانگ از بیم دستگیری و تحویل به سوئد به اتهام تجاوز به عنف و همچنین ترس از تحویل داده شدن توسط دولت سوئد به ایالات متحده آمریكا ،‌ از اكوادور پناهندگی سیاسی درخواست كرده است.

واشنگتن بواسطه انتشار اطلاعات طبقه بندی شده فراوان در باره جنگ های عراق و افغانستان و همچنین افزون بر 250 هزار مكالمه رد وبدل شده سیاسی دولتها روی سایت ویكی لیكس بسیار خشمگین است.

كوریا گفت :‌ ما قصد داریم د رباره این موضوع با احتیاط ،‌ مسوولیت پذیری و جدی و بدون تسلیم شدن به هرگونه فشار و شانتاژ ،‌ رفتار كنیم.

آنا آلبان نماینده سیاسی اكوادور در لندن روز چهارشنبه با مقامهای انگلیس ملاقات كرد و به گفته كوریا آلبان در این دیدار،‌ بسیار مودبانه با دولت انگلیس در خصوص موضوع یاد شده دیدگاهش را مطرح كرده است.

رییس جمهور اكوادور افزود :‌ ما این قضیه را پیگیری خواهیم كرد ولی اكوادور در خصوص اینكه به درخواست پناهندگی آسانگ جواب مثبت بدهد یا نه ،‌ تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد كرد.

آسانگ كه پیشتر یك هكر رایانه بود ،‌ روز جمعه به رادیو ای بی سی گفت از این بیم داردد كه وی سرانجام به ایالات متحده آمریكا كه تلاش می كند بخاطر افشای اسرار آمریكا وی را محاكمه كند ،‌ تحویل داده شود.

با اینحال ،‌ آسانگ اذعان داشت هنوز از سوی آمریكا علیه وی اعلام جرم نشده است.

آسانگ از طریق سایت توییتر موضوع درخواست پناهندگی خود را از اكوادور مطرح كرده بود.

وی متولد استرالیا بوده و در سال 2006 سایت ویكی لیكس را بنیانگذاری كرد. وی به دلیل آنكه از سوی افراد و یا نهادهایی كه پرونده های محرمانه آنها را افشا می كند، تحت پیگیرد قرار نگیرد به طور مرتب محل زندگی خود را تغییر داده و به صورت مخفیانه زندگی می كند.

1682





:: برچسب‌ها: هنر , سیاه و سفید , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: