حمله طالبان در حومه کابل با تلفات سنگین غیرنظامیان پایان یافت
نوشته شده توسط : ipxrxt
محل درگیری در قرغه

نیروهای ناتو پشتیبانی از عملیات ماموران دولتی افغانستان برای پاکسازی هتل را برعهده داشتند

نیروهای امنیتی افغانستان پس از حدود دوازده ساعت درگیری با افراد مسلح، به اشغال یک هتل تفریحی در نزدیکی شهر کابل پایان داده اند.

روز جمعه، ٢ تیر/سرطان (٢٢ ژوئن)، منابع پلیس کابل اعلام کردند که درگیری بین نیروهای دولتی و مهاجمان مسلحی که با حمله به یک هتل واقع در نزدیکی دریاچه قرغه در نزدیکی کابل، چندین نفر را گروگان گرفته بودند، با کشته شدن تمامی چهار مهاجم پایان یافته است.

وزارت داخله (کشور) افغانستان همچنین گفت که پانزده نفر، از جمله یک مامور پلیس و چهارده غیرنظامی نیز در این حملات جانهای خود را از دست داده اند.

این وزارت می گوید که احتمالا تلفات ناشی از این حملات بیشتر شود. چندین نفر که در این حادثه زخمی شده بودند، به بیمارستانهای شهر کابل منتقل شده اند.

گروه طالبان مسئولیت حمله به این هتل را برعهده گرفته اند.

گروگان گیری

جاوید کوهستانی، تحلیلگر مسائل امنیتی

"به باور من طالبان و حامیان پاکستانی شان می خواستند با این حمله دو هدف را به دست بیاورند: هدف اول اینکه: پاکستان در این چند هفته اخیر با مشکلات شدید سیاسی روبروست. این حمله برای انحراف اذهان عمومی از بحران سیاسی پاکستان طراحی شده بود. هدف دوم اینکه: حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان، دیروز درسخنرانی خود از اراده مردم افغانستان برای ایجاد و نگهداری ارتش ملی قوی سخن گفت. حمله امروز طالبان در قرغه، واکنش خصمانه طالبان و حامیان پاکستانی آنها به سخنان حامد کرزی بود. طالبان با به چالش کشیدن دولت، می خواهند دولت افغانستان را ضعیف نشان دهند. "

درگیری بین نیروهای دولتی و مهاجمان مسلح کوتاه مدتی پیش از نیمه شب گذشته و زمانی آغاز شد که افراد مسلح به مسلسل و موشک انداز آر پی جی، با حمله و ورود به هتل "اسپوژمی"، واقع در نزدیکی دریاچه قرغه، چند نفر از جمله تعدادی زنان و کودکان را به گروگان گرفتند.

در ساعات بعد، گزارش شد که دست کم هجده تن از گروگان ها توانسته اند، گاه با پریدن از پنجره ها، از چنگ مهاجمان فرار کنند اما ظاهرا همچنان گروگان های دیگری در هتل باقی مانده بودند.

عملیات پاکسازی هتل اسپوژمی کوتاه مدتی پس از اشغال هتل آغاز شد و به گفته سخنگوی نیروهای آیساف، نیروهای افغان هدایت عملیات را با پشتیبانی آیساف برعهده داشتند.

با روشن شدن هوا، نیروهای افغان و ناتو عملیات پاکسازی هتل را شدت بخشیدند و سرانجام با کشته شدن دو مهاجمی که همچنان در این محل موضع گرفته بودند، به ماجرای گروگانگیری پایان دادند.

برخی گزارش ها به نقل از منابع پلیس حاکی از آن است که تعدادی از مهاجمان جلیقه انفجاری بر تن داشتند و در صدد انجام عملیات انتحاری بودند.

دریاچه بند قرغه

سواحل دریاچه قرغه به خصوص در تعطیلات آخر هفته شاهد ازدحام مردم است

در ساعات اولیه درگیری، داوود امین، معاون پلیس کابل گفت هتل در محاصره ماموران امنیتی است و ماموران تلاش می کنند به زنان و کودکان آسیبی نرسد.

دریاچه قرغه واقع در حدود ده کیلومتری مرکز کابل، از مناطق تفریحی پایتخت افغانستان به شمار می رود و امکانات تفریحی و تعدادی هتل به منظور استفاده بازدیدکنندگان در اطراف دریاچه ساخته شده است.

سواحل دریاچه قرغه به خصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد ازدحام بازدیدکنندگانی است که برای گذراندن تعطیلی آخر هفته به این محل می آیند و این محل، کاملا غیرنظامی است.

ظاهرا مهاجمان به منظور افزایش تلفات عملیات خود شامگاه پنجشنبه را برای حمله به هتل انتخاب کرده بودند.

حمله به هتل اسپوژمی در حالی گزارش می شود که طی روزهای اخیر، عملیات مسلحانه طالبان علیه نیروهای افغان و ناتو شدت گرفته است.

روز چهارشنبه، یک بمب گذار انتحاری سوار بر موتورسیکلت یک گروه گشتی مشترک افغان و ناتو را در شهر خوست در شرق افغانستان هدف حمله قرار داد که به کشته شدن بیش از بیست نفر از جمله سه نظامی آمریکایی منجر شد.





:: برچسب‌ها: باند , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: