30 كوهنورد آسیایی موفق به فتح 14 قله بالای هشت هزار متر شده اند
نوشته شده توسط : ipxrxt

'این جئونگ لی' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در شهر تبریز اضافه كرد: پنج كوهنورد از كره جنوبی و سه كوهنورد از تبت چین در صدر سایر كوهنوردان این قاره در این زمینه قرار دارند.

وی گفت: كشور چین نیز به دلیل كثرت جمعیت خود، دارای بیشترین تعداد كوهنورد و همچنین فعال ترین عضو در این اتحادیه است و كشورهای ژاپن و كره جنوبی در رده های بعدی قرار دارند.

لی در خصوص نشست سالیانه اعضای هیات رییسه اتحادیه كوهنوردی آسیا در شهر تبریز و تصمیماتی كه در آن گرفته شد، اظهار كرد: در این نشست مقرر شد تا مهر ماه امسال، اعضای این اتحادیه صعود مشتركی به یكی از قله های بالای شش هزار متر فاقد نام داشته باشند و این قله به نام این اتحادیه ثبت شود.

وی بیان كرد: همچنین راهكارهای توسعه تعداد اعضا و راه های برخورد با اعضای غیرفعال در این نشست بررسی شد.

لی خاطرنشان كرد: همچنین اتحادیه كوهنوردی آسیا در این نشست با صدور بیانیه ای از كشور نپال خواست در صدور مجوز صعود به قله اورست بازبینی كرده و بیش از حد مجاز، اجازه صعود به كوهنوردان را ندهد.

وی بیان كرد: از تصمیمات مهم این نشست، تاكید بر اخلاق در ورزش پاك كوهنوردی و حفظ محیط كوهستان توسط كوهنوردان بود و قرار شد نشست بعدی در سال 2014 در هنگ كنگ برگزار شود.

رییس اتحادیه كوهنوردی آسیا گفت: اتحادیه كوهنوردی آسیا از زمان تشكیل خود، دو هدف تشویق مردم به ورزش كوهنوردی و ترغیب آنها به حفظ كوهستان را دنبال كرده و برنامه های متنوعی در این راستا دارد.

اتحادیه كوهنوردی آسیا با حضور 16 عضو از هشت كشور از حدود 20 سال پیش تشكیل شده اما فقط 12 عضو آن فعال هستند.

در نشست سالیانه اتحادیه كوهنوردی آسیا در شهر تبریز، روسای فدراسیون های كوهنوردی كشورهای كره جنوبی، چین، تایوان، قرقیزستان، هنگ كنگ، ژاپن، پاكستان و ایران حضور داشتند.

7233/587

ورزشی. ** 1589 **





:: برچسب‌ها: سان , سیاه , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: