شهید چمران فرماندهی شجاع و لایق بود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ دوم ستاد سید 'علی محرابی' پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت سی و یكمین سالگرد شهادت دكتر مصطفی چمران در محل شهادتش روستای دهلاویه استان خوزستان افزود: رشادتها و حماسه های این فرمانده دلاور اسلام در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و برماست كه او را الگو قرار دهیم.

'مهدی چمران ' همرزم و برادر شهید چمران نیز در سخنانی تاریخچه مبارزات این شهید بزرگوار، علیه استكبار جهانی در لبنان، مصر و پاوه و شخصیت علمی، فلسفی و عرفانی وی را بر شمرد و گفت: شهید چمران از پایه گذاران بیداری اسلامی در لبنان بود.

وی گفت: پیروزی های حزب الله لبنان برگرفته از فداكاری ها و ایثارگریهای رزمندگان اسلام از جمله حماسه آفرینی های شهید چمران در دوران دفاع مقدس است.

چمران با اشاره به اینكه ما دانشمندان شهید زیادی تقدیم اسلام كرده ایم و شهید چمران پیشتاز این شهیدان بود، خاطرنشان كرد: نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه و نیز دانشگاههای ما امروز در مسیر پیشرفت، توسعه كشور گام بر می دارند كه همه این پیشرفت ها به بركت خون شهدا است.

وی به توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره كرد و افزود: امروز ایران اسلامی راه امام حسین (ع) كه همانا شهادت طلبی است در پیش گرفته و در مقابل تمامی ترفندها و فشارها و توطئه های آنان جانانه ایستاده است.

در این آیین كه بیش از 2 هزار نفر شامل خانواده های معظم شهدا از سراسر كشور و استان خوزستان، مسوولان كشوری و لشگری، امامان جمعه شهرهای دشت آزادگان، فرمانداران و مقامات استانی و محلی حضور داشتند با زمزمه های دعای ملكوتی كمیل و نیز نوحه خوانی در فضایی معنوی یاد و خاطره سردار رشید اسلام دكتر مصطفی چمران گرامی داشته شد.

642**1597





:: برچسب‌ها: سنگ , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: