استنشاق دود سیگار بیماری های تنفسی را 25 درصد افزایش می‌دهد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، 'خدیجه محصلی' در گفت و گویی افزود: برساس اطلاعات مستند، حتی بوی سیگار نیز می‌تواند به اطرافیان فرد سیگاری آسیب برساند بطوریكه دودی كه از كناره سیگار به محیط وارد می‌شود بسیار خطرناكتر از دود استنشاقی سیگار است.

وی با اشاره به این كه زندگی با یك فرد سیگاری به منزله مصرف مستقیم سالانه 80 نخ سیگار است، اظهار داشت: دودی كه وارد ریه فرد می‌شود با مرطوب شدن و تغییر دما شرایطی را برای ایجاد مواد شیمیایی جدید و مضرتر از دود اولیه فراهم می‌كند.

مسوول دبیرخانه ستاد كشوری كنترل دخانیات وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد ریه‌های افراد غیرسیگاری به مراتب عملكرد ضعیف‌تری نسبت به افراد سالم غیرسیگاری دارد.

محصلی گفت: همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار، خطر بیماری‌های تنفسی را در بالغین تا حدود 25 درصد و در كودكان و نوجوانان تا حدود 50 تا 100 درصد افزایش خواهد داد.

وی با تاكید بر این كه دود مواد دخانی كه بر روی وسایل شخصی، وسایل اطراف و یا بر بدن و لباس فرد مصرف كننده باقی مانده است بسیار خطرناك است، گفت: دود دست سوم نیز مانند دود مستقیم سیگار و دیگر انواع دخانیات خطرناك است كه اطلاعات اندك مردم از آن باعث آسیب‌رسانی ناخواسته به دیگر افراد به خصوص كودكان می‌شود.

براساس این گزارش، طبق آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 30 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی و یك سوم بیماری‌های تنفسی در بین سیگاری‌های تحمیلی ایجاد می‌شود.

اجتمام**9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: