بیانیه 1+5: مواضع طرفین در نشست مسكو به طور صریح تشریح شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، در بیانیه اعضای گروه 1+5 آمده است: ما در نشست های استانبول و بغداد راه حل سریع و دیپلماتیك برای رفع نگرانی های مربوط به برنامه هسته ای ایران بر پایه قرارداد ان پی تی، مصوبات آژانس و قطعنامه های شورای امنیت را جست وجو كردیم.

بیانیه حاكی است: گروه 1+5 بر پیشنهادهای مطرح شده در بغداد پایبند بوده و خواستار توقف غنی سازی 20 درصدی اورانیوم، تعطیلی سایت 'فردو' و خارج كردن اورانیوم غنی شده 20 درصدی از ایران است و اینها را گام نخست ایران برای اعتمادسازی می داند.

در بیانیه افزوده شده است: ما آماده ایم پس از انجام این خواسته ها به وسیله اعمال مشخص به ایران جواب دهیم.

در بیانیه یكجانبه 1+5 آمده است: ایران به بخشی از پیشنهادهای 1+5 در بغداد جواب داد و 1+5 به نوبه خود سووالات مطرح شده از سوی ایران را به صورت روشن مطالعه كرد، با این حال روشن است كه بین مواضع دو طرف در مسایل بنیادین شكاف قابل توجهی وجود دارد و به این خاطر ما به این توافق رسیدیم كه نخست نشست كارشناسان سوم جولای در استانبول برای تهیه پیشنهادها برگزار شود.

در این بیانیه تشریح شده است: ارایه پیشنهادها از سوی كارشناسان به افزایش درك گروه 1+5 از پاسخ های ایران و مطالعه مسایل مطرح شده از سوی ایران منجر خواهد شد.

بیانیه حاكی است: بعد از نشست كارشناسان 'هلگا اشمید' و 'علی باقری' با هم دیدار خواهند داشت و در نهایت 'كاترین اشتون' و 'سعید جلیلی' درباره چشم انداز تماس ها در سطح دیپلماتیك تماس مستقیم خواهند داشت.

در بیانیه اضافه شده است: پس از آن انتخاب با ایران خواهد بود. ما از ایران انتظار داریم تصمیم بگیرد كه آیا می خواهد برای تمركز بر دستیابی به توافق از طریق برداشتن گام های مشخص اعتمادساز و رفع نگرانی های جامعه بین المللی اقدام دیپلماتیك اقدام كند یانه.

نشست هسته ای مسكو با شركت ایران و اعضای 1+5 روز گذشته در پایتخت روسیه آغاز شد و امشب به پایان رسید.

اروپام/2016**2240**518**1368**





:: برچسب‌ها: سنگ , دختر , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: