مجمع جهانی اهل بیت درگذشت علامه قرشی را تسلیت گفت
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پیام تسلیت این مجمع آمده است: توكل، توسل، تواضع، ساده‏زیستی، اخلاص و عشق مثال‏زدنی این فقیه فقید به اهل بیت(ع)، همواره همچون الگویی درخشان، در یاد و خاطره محبان و پیروان خاندان پیامبر(ص) باقی خواهد ماند.

در قسمتی از این پیام، ضمن اشاره به تلاش‏های فكری و فرهنگی علامه قرشی آمده است: این عالم خستگی‏ناپذیر در طول بیش از شش دهه فعالیت علمی و تحقیقی، ده‏ها اثر ماندگار از خود بر جای گذاشت و نقطه كانونی آثار این علامه بر شناخت صحیح و دقیق از پیامبر اكرم(ص) و اهل بیت ایشان(ع) متمركز است.

بر اساس این گزارش، آیت الله قرشی در حدود 40 جلد كتاب به شكل تخصصی درباره 14 معصوم به رشته تحریر درآورد و كتاب های متعدد دیگری نیز درباره اخلاق، فرهنگ و منسوبان آن ذوات مقدسه تالیف كرد.

كتابخانه بزرگ امام حسن مجتبی (ع) در نجف اشرف یكی از یادگارهای علامه قرشی در عراق است.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به این كه تعداد زیادی از آثار این علامه فقید را به زبان‏های گوناگون ترجمه، منتشر و در جهان توزیع كرده است، افزود: نگاه نو، جامعیت و ادبیات فاخر آثار ارزشمند این محقق برجسته باعث شد كه نه تنها این كتاب‏ها در حوزه‏های علمیه نجف اشرف و قم بلكه در سراسر جهان مورد استفاده و توجه قرار گیرد.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) فقدان این اندیشمند كم‏نظیر را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‏های علمیه، جامعه علمی و فرهنگی، بستگان و بویژه بیت مكرم آن فقید تسلیت گفته و به همین مناسبت مراسم بزرگداشتی در ایران و عراق برگزار خواهد شد.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: عروسی , عشق , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: