بیش از پنجاه دختر دانش‌آموز در بامیان 'مسموم' شدند
نوشته شده توسط : ipxrxt
دانش آموزان مسموم شده در تخار

پس از آن که هفت مورد از ابتلای گروهی دانش آموزان دختر در تخار گزارش شد، اداره امنیت آن را کار گروه طالبان دانست

مقامهای محلی در بامیان در مرکز افغانستان گفته‌اند که بیش از پنجاه دانش‌آموز در یک مکتب/مدرسه دخترانه "مسموم" شده‌اند.

آصف مبلغ، معاون والی بامیان روز سه‌شبنه، ۳۰ جوزا/خرداد به بی‌بی‌سی فارسی گفت که این دانش‌آموزان به صورت گروهی در مکتبی در محله کارته صلح شهر بامیان مسموم شده‌اند.

آقای مبلغ افزود که این دانش‌آموزان در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و بیشتر آنها بلافاصله مرخص شدند، اما شماری از آنها هنوز هم تحت درمان قرار دارند.

معاون والی بامیان گفت که هنوز علت مسمومیت این دانش‌آموزان مشخص نشده، اما کارشناسان و نیروهای امنیتی در محل مسمومیت آنها سرگرم تحقیق و جستجو هستند.

به گفته او، وضعیت این دختران مشابه به وضعیت دخترانی است که پیش از این در شماری از مکتب‌های بامیان و چند ولایت دیگر مسموم شده بودند.

پس از آن که اداره امنیت ملی افغانستان گروه طالبان را مسئول مسمومیت دانش‌آموزان در شمال افغانستان دانست، این نخستین مورد از ابتلای دانش‌آموزان به این نوع مسمومیت است.

در هفته‌های نخست ماه جاری خورشیدی هفت مورد از مسمومیت دسته‌جمعی دختران دانش‌آموز در ولایت تخار در شمال افغانستان گزارش شد.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی اداره امنیت ملی دو هفته پیش به رسانه‌ها گفت که پانزده نفر در ارتباط به این رویدادها در ولایت تخار بازداشت شده‌اند که بسیاری از آنها با گروه طالبان ارتباط دارند.

اما گروه طالبان با صدور اعلامیه‌ای دست داشتن اعضای خود در مسمومیت دختران را رد کرده و آن را مغایر اصول اسلامی دانسته است.

این گروه در زمان حاکمیت خود در سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰، آموزش دختران در مکتبها و کار زنان در بیرون از خانه را ممنوع کرده بود.





:: برچسب‌ها: دختر , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: