استفاده از داروهای مكمل در باشگاه های ورزشی علمی نیست
نوشته شده توسط : ipxrxt

'نرگس السادات احدی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اضافه كرد: برای برخی از رشته ها نظیر 'بدنسازی'

و 'ورزش های رزمی'، استفاده از داورهای مكمل مجاز لازم است، اما باید مصرف این نوع مكمل ها، علمی و براساس شیوه صحیح مصرف باشد.

وی، به بی توجهی و پنهان كاری برخی باشگاه ها در مصرف مكمل های دارویی و حتی داروهای غیرمجاز اشاره كرد و گفت: مقوله آموزش در زمینه مصرف مكمل ها در باشگاه ها، نیازمند توجه بیشتر است.

احدی، لزوم داشتن شناخت ورزشكاران از مكمل ها شامل مجاز و غیرمجاز و استفاده نكردن از مشاوره كارشناسان آگاه در این قسمت را یادآور شد و افزود: باشگاه های ورزشی باید بیش از پیش، نسبت به امر جلوگیری از داروهای غیرمجاز، حساس بوده و اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

بازرس ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی گفت: طرح افزایش بیمه ورزشكاران در باشگاه ها و جلوگیری از مصرف مكمل ها و داروهای غیرمجاز در باشگاه های ورزشی از محوری ترین اهداف فدراسیون پزشكی ورزشی در قالب طرح نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی است.

وی گفت: هر باشگاه ورزشی مكلف است در نخستین روز پذیرش ورزشكار نسبت به بیمه كردن وی اقدام كند و در این راستا همكاری مسوولان امور ورزش استان ها، بیش از پبش ضروری است.

احدی با بیان اینكه برخی ورزشكاران پس از چند ماه ورزش در باشگاه ها دچار عارضه می شوند، در حالی كه بیمه نیستند و دچار مشكل ارایه خدمات و كمك مالی درمانی می شوند، تصریح كرد: این امر، بازنگری باشگاه ها در امر بیمه كردن ورزشكاران را به لحاظ اهمیت نقش بیمه ضروری كرده است.

وی گفت: هیات پزشكی ورزشی استان كهگیلویه و بویراحمد در راستای بیمه ورزشكاران نقش مطلوبی داشته است.

'آرش بهرامی' مسوول كمیته درمان فدراسیون پزشكی ورزشی استان كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان دارای حدود 35هزار ورزشكار بیمه شده است.

671

ورزشی. ** 1589 **





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , قرمز , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: