گرد وغبار شدید، دید افقی در قصرشیرین را به كمتر از 50 متر كاهش داد
نوشته شده توسط : ipxrxt

كارشناس هواشناسی كرمانشاه دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: كاهش میزان دید افقی در قصرشیرین بخاطر ورود پدیده گرد وغبار است كه از عصر امروز وارد هوای منطقه شد.

'حمید قاسمی' افزود: پیش بینی می شود این وضعیت تا اوایل وقت سه شنبه (فردا) در جو منطقه وجود داشته باشد ولی پس از آن بتدریج از غلظت آلودگی هوا كاسته شود.

هم اكنون میزان دید افقی در شهرستان قصرشیرین كمتراز 50 متر است كه در مقایسه با وضعیت طبیعی و استاندارد یك هوای سالم و پاك كه 10 هزار متر است، حدود 9 هزار و 950 متر فاصله دارد كه این امر نشان دهنده آلودگی شدید هواست.

قاسمی اظهار داشت:اكنون میزان دید افقی در شهرستان گیلانغرب 500 متر، سرپل ذهاب یكصد متر، بخش مرزی سومار 300 متر و شهرستان ثلاث باباجانی 500 متر گزارش شده است.

بر اساس مشاهدات عینی، میزان دید در شهرستان قصرشیرین ناشی از آلودگی شدید هوا و گرد و غبار اكنون به كمتر از 20 متر رسیده و آلودگی بحدی زیاد است كه نفس كشیدن در هوای باز و آزاد حتی با استفاده از ماسك هم برای شهروندان مشكل است.

در این شرایط مردم برای حفظ سلامت شان، به خانه های خود پناه برده اند تا شاید در محیط بسته، كمی از خطرات ناشی از این مهمان ناخوانده در امان باشند.

گرد و غبار موجود در هوای قصرشیرین نتیجه توفانهای شن در بیابانهای كشور عراق است كه بعد از چند روز بوسیله باد از مرزهای غربی وارد كشور می شود كه این مساله آلودگی هوای شهرهای مرزی كشور را در پی داشته است.

شبكه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین به شهروندان بویژه سالمندان، كودكان و بیماران قلبی و تنفسی هشدار داده است كه با توجه به آلودگی هوا، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری كنند.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق، یكی از شهرهای مرزی كشورمان است كه در طول سال بارها با آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار مواجه می شود.

در این شرایط هنوز یك ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهر وجود ندارد تا میزان دقیق آلاینده های هوا را نشان دهد.ك/3

9102





:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: