استاندارآستراخان روسیه درراس هیات تجاری از خوزستان دیدن می كند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روزدوشنبه خبرنگارایرنا ، جمعی از معاونین ، رییس اتاق بازرگانی و مدیران بخش های خصوصی ، استاندار این استان بندری فدراسیون روسیه را همراهی می كنند.

براساس گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان بررسی راهكارهای بسط و گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین خوزستان و استان آستراخان روسیه ازمحورهای اصلی این دیدار خواهد بود.

طرفین در این دیدار پیرامون تقویت همكاری های بخش های خصوصی دو استان در زمینه تجارت ، كشاورزی ، حمل و نقل و تزانزیت كالا ، بحث و تبادل نظرخواهند كرد.

آنان همچنین پیرامون مفاد تفاهم نامه قبلی بین دواستان كه دربهمن ماه سال گذشته درجریان سفرهیات تجاری استان خوزستان به ریاست سید جعفرحجازی استاندار این استان درشهربندری آستراخان به امضا رسید ،بررسی و برای اجرایی كردن آنها گفت وگو خواهند كرد.

ژیسكن الكساندر الكساندرویچ استاندار استراخان فدراسیون روسیه سال گذشته درجریان دیدار با استاندار خوزستان تاكید كرده بود كه استراخان هم اكنون به عنوان یك همكار تجاری با جمهوری اسلامی ایران عمل می كند و نسبت به توسعه همكاری های تجاری و اقتصادی با استان خوزستان آماده است.

وی افزوده بود كه روند تبادلات تجاری بین روسیه و آستراخان با جمهوری اسلامی ایران كه درسال گذشته ( 2010میلادی )به 30 درصد رسید ، قابل توسعه است .

گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان حاكی است كه این هیات روسی درطول اقامت خود درخوزستان ضمن دیدار و گفت وگو با استاندارخوزستان ، ازبندرامام خمینی (ره) و همچنین منطقه ویژه پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) بازدید خواهند داشت .

بازدید از دانشگاه شهید چمران و نیز شركت فولاد خوزستان ، نشست با هیات تجاری و بازرگانی خوزستان ازدیگر برنامه های هیات تجاری استان آستراخان روسیه درخوزستان خواهد بود.

شهرآستراخان مركزاستان آستراخان روسیه ، درشمال دریای خزر واقع است و درطول تاریخ یكصد ساله اخیر، مهم ترین بندرتجاری این دریا محسوب می شده است. شهرآستراخان دردهانه رودخانه ولگا واقع است و از این طریق به دریای خزر راه پیدا می كند و به همین سبب شاهراه آبی و زمینی به شمار می رود. آستراخان شهری قدیمی است كه نه تنها در روسیه بلكه دراروپا به عنوان ' شهربزرگ صنعتی ' معروف است.

642





:: برچسب‌ها: فرمت مربع , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: