پیام تسلیت رییس مجلس به مناسبت درگذشت آیت الله باقر شریف قرشی
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، در بخشی از متن این پیام تسلیت آمده است: درگذشت حضرت آیت الله باقر شریف قرشی كه از چهره های برجسته علمی و مورخان شهیر حوزه علمیه نجف اشرف بودند موجب تاسف و تاثر گردید.

مرحوم آیت الله باقر شریف قرشی در آثار ارزشمند خود با نگاهی تازه زندگانی حضرات معصومین علیهم السلام را مورد بررسی قرار دادند كه آثار و تتبعات ایشان علاوه بر حوزه علمیه نجف اشرف بر حوزه های علمیه در ایران نیز تاثیر گذار بوده و بحمدالله بسیاری از آثار این روحانی عالیقدر در كشورمان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

لاریجانی در این پیام تصریح می كند: ایشان اهل تامل و پژوهش در تاریخ بودند و اعتقاد داشتند در تاریخ اسلام شخصیت هایی وجود دارند كه باید مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرند. مجموعه آثار آن مرحوم بیانگر این نكته اساسی و مهم بود كه اسلام دینی برای زندگی كردن است و باید از سیره نبوی و اهل بیت علیهم السلام در این حوزه بهره مند شد. بحمدالله با سقوط صدام و هنگامی كه حوزه علمیه نجف اشرف رونقی دوباره یافت چهره این مرد بزرگ و عالم جلیل القدر بیشتر آشكار شد.

در ادامه پیام تسلیت رییس مجلس شورای اسلامی آمده است: ‌اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه نجف اشرف و بیت مكرم حضرت آیت الله باقر شریف قرشی تسلیت گفته، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شكیبایی از درگاه خداوند متعال مسالت می كنم.

سیام / 1723 ** 1071





:: برچسب‌ها: پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: