دیپلمات آگاه ایرانی: در دور اول مذاكرات مسكو راهبرد سه گانه داریم
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار ایرنا دیپلمات ایرانی خاطرنشان كرد: 1+5 در دور اول مذاكرات ،با رهیافت منسجمی از طرف تیم ایرانی مواجه می شود.

گروه مذاكره كننده ایران به سرپرستی 'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی با 'كاترین اشتون' نماینده سیاسی اتحادیه اروپا مذاكره می كند و مدیران سیاسی وزارتخانه های امور خارجه اعضای 1+5 هم در این نشست حضور دارند.

دیپلمات ایرانی گفت: گام اول این راهبرد، انتقاد از فرصت سوزی یك ماهه 1+5 از نشست بغداد به این سو و عدم برگزاری نشست های معاونین است.

منبع آگاه در هیات اعزامی ایران به مذاكرات مسكو ادامه داد: 1+5 بطور كامل توجیه خواهد شد كه با عدم برگزاری نشست معاونین، به امكان پیشرفت در نشست مسكو ضربه جدی زده است.

وی اظهار داشت: گام دوم، ورود جدی و محتوایی به بحث در باره محورهای مدنظر گروه 1+5 است كه پیش از این در مكالمه تلفنی جلیلی و اشتون بر آنها تاكید شده است.

وی تشریح كرد: ایران پاسخ های روشن، مستند و مبتنی بر قرارداد 'ان.پی.تی' به پیشنهادهای غرب آماده كرده و آنها را بطور مفصل برای طرف غربی تشریح خواهد كرد.

دیپلمات نزدیك به هیات ایرانی در نشست مسكو، خاطرنشان كرد: در گام سوم، پنج محور پیشنهادی در بغداد را كه بطور مكتوب به طرف مقابل ارائه دادیم در نشست مسكو بطور دقیق تبیین می كنیم.

وی ابراز امیدواری كرد: اعضای گروه 1+5 به توافقات خود برای بحث جدی در باره محورهای پیشنهاد ایران عمل كنند.

اروپام/2016**2242**518**1516





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , کانادا , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: