پیامبر اكرم (ص) غل و زنجیرهای خرافه و بت پرستی را از جامعه آن روز گشود
نوشته شده توسط : ipxrxt

حجت الاسلام و المسلمین 'علی كرمی فریدنی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: پیامبراكرم (ص) در این رابطه خطاب به مردم فرمود: 'همه مردم آزاد به دنیا می آیند و باید آزاد زندگی كنند' كه البته عده ای این آزادی را به بی بند و باری و هرج و مرج تعبیر می كنند در حالی كه اصل آزادی مد نظر پیامبر اظهار نظر و انتقاد سازنده و موثر برای ایجاد یك جامعه اسلامی بود.

وی ادامه داد: مبعث روزی است كه پیامبر اكرم (ص) به عنوان پیام رسان خدا برانگیخته شد و به سوی بشریت آمد با كتابی كه قرآن نامیده شد تا بر اساس آموزه های آسمانی انسان ها را هدایت و راهنمایی كند.

كرمی فریدنی با بیان اینكه بحث های جالب و درس آموزی در مورد مبعث پیامبر اكرم (ص) می توان مطرح كرد، افزود: نخستین مساله اینكه پیامبری از سوی خدا برانگیخته شد كه همواره تاكید داشت 'من به مانند شما انسان هستم و از همان خاك و روح الهی تركیب یافته و آفریده شده ام.'

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبر اكرم (ص) به خاطر ویژگی های معنوی، اخلاقی و انسانی در زندگی به عنوان برترین انسان ها به مقام رسالت رسید و ایشان كسی بود كه از والاترین ارزش های انسانی چون مهر، وفا، عدل، دادگری و فروتنی برخوردار بود.

كرمی یادآورشد: خداوند در بخشی از قرآن كریم آیات الهی را به وصف پیامبر اكرم (ص) اختصاص داده و می فرماید: از ویژگی های این پیامبر آن است كه درد و رنج مردم برای او بسیار گران بود و اگر ظلمی به شما می شد گویی به او ظلم شده است.

نویسنده و محقق مذهبی افزود: پیامبر اكرم (ص) درد مردم را به درستی درك می كرد و برای نجات و هدایت جامعه بسیار تلاش می كرد و نسبت به همه كس مهربان بود و تنها به انسان هایی كه از مرز مقررات خوشنودی خداوند متعال خارج می شدند و حقوق انسان ها را پایمال می كردند مهر نمی ورزید.

ااستاد حوزه علمیه قم با طرح این پرسش كه آیا نقش پیامبر صرفا خواندن دعا و نماز و گرفتن روزه بود؟، ادادمه داد: قرآن كریم به این سوال اینگونه پاسخ می دهد كه همه پیامبران آمدند برای اینكه با همكاری و انگیزه مشاركت مردم، عدالت را بر پا سازند.

كرمی فریدنی ادامه داد: عدالت از دیگر ویژگی های شاخص آن حضرت به شمار می رود به گونه ای كه حتی یك نفر هم پیدا نشد كه از ایشان ناراضی باشد و یا دینی از مردم بر گردن ایشان باقی بماند.

فراهنگ 1883





:: برچسب‌ها: بچه ها , ژاپن , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: