خدمات علمی آیت الله آقا بزرگ تهرانی در قم مورد تجلیل قرار می گیرد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، مركز خبر حوزه روز یكشنبه گزارش داد: مراسم تكریم و تجلیل از خدمات علمی، اخلاقی و معنوی مرحوم آیت‌الله آقا بزرگ تهرانی، به همت موسسه كتاب شناسی شیعه و با حضور علما، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در این آیین علاوه بر تجلیل از مرحوم آیت‌الله آقابزرگ تهرانی، از آثار وی و همچنین آثار موسسه كتاب شناسی شیعه نیز رونمایی خواهد شد.

خاطر نشان می شود، این مراسم چهارشنبه 31 خرداد ماه جاری در دفتر آیت الله صافی گلپایگانی در قم برگزار خواهد شد.

آیت الله آقابزرگ تهرانی، فقیه و كتاب‎شناس شیعی(۱۸ فروردین ۱۲۵۵ در تهران - ۱۲ اسفند ۱۳۴۸ در نجف)، معروف به صاحب الذریعه كه نام اصلی او 'محمدمحسن' بود و بعدها منزوی لقب گرفت، از دانشمندان كتاب‌شناس قرن چهاردهم هجری است و با تالیف دایرةالمعارف بزرگ الذریعه و كتاب طبقات اعلام الشیعه گام بزرگی در شناسایی آثار و نسخ خطی اسلامی در حوزه‌های مختلف علوم برداشت.

آقابزرگ برای تدوین و تكمیل دایره‎المعارف بزرگ الذریعه به سفرهای طولانی پرداخت، از بیشتر كتابخانه‎های عمومی عراق، ایران، سوریه، فلسطین، مصر، حجاز و بسیاری از كتابخانه‌های خصوصی در این كشورها دیدن كرد و به بررسی كتب آنها پرداخت؛ وی در 62 كتابخانه شخصا كاوش كرد و فهرست‌های بسیاری از كتابخانه‎های دیگر را نیز مورد مطالعه قرارداد.ك/1

/7404/ 380/536





:: برچسب‌ها: سفر , نیکون , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: