برگزاری دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه
نوشته شده توسط : ipxrxt

انتظار می رود نتایج این انتخابات در عملی شدن روند اصلاحات در فرانسه تحت حکومت فرانسوا اولاند، رئیس جمهور جدید نقشی تعیین کننده داشته باشد

دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه امروز (یکشنبه ۱۷ ژوئن) آغاز شده است. نتیجه این انتخابات برای فرانسوا اولاند، رئیس جمهور، اهمیت زیادی دارد.

سوسیالیست های فرانسه که در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته توانستند به پیروزی برسند، حال در تلاشند تا در مجلس ملی آن کشور اکثریت را در اختیار بگیرند.

سوسیالیست ها و متحدان آنها، سبزها، توانستند در دور اول انتخابات که یکشنبه گذشته (۱۰ ژوئن) برگزار شد، ۴۰ درصد آرا را از آن خود کنند.

این در حالی است که حزب راست میانه، اتحاد برای جنبش مردمی، ۳۴.۶ درصد آرا را بدست آورد.

۴۶ میلیون فرانسوی واجد شرایط رای دادن برای انتخاب ۵۷۷ نماینده مجلس ملی در انتخابات پارلمانی بودند که ۵۷ درصد آنها در انتخابات شرکت کردند.

پس از دور اول انتخابات، نتایج ۳۶ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی قطعی شد که سوسیالیست ها و متحدان آنها ۲۵ کرسی را از آن خود کردند.

سنای فرانسه پیش از این در کنترل سوسیالیست ها و متحدان آنها بود.

گفته می شود نتایج انتخابات پارلمانی می تواند آزمونی مهم برای حزب راستگرا و ضد مهاجر جبهه ملی باشد که در دور اول انتخابات پارلمانی ۱۳.۶ درصد آرا را بدست آورد.

انتظار می رود نتایج این انتخابات در عملی شدن روند اصلاحات در فرانسه تحت حکومت فرانسوا اولاند، رئیس جمهور جدید نقشی تعیین کننده داشته باشد.

پیش بینی شده که نمایندگان سوسیالیست ها به همراه متحدان آنها از حزب سبز حدود ۲۸۳ تا ۳۴۷ کرسی را از آن خود کنند که البته به این تعداد باید ۱۳ تا ۲۰ کرسی سایر چپگرایان را هم افزود که در این صورت کرسی ها به دست آمده می تواند اکثریت را برای حرب سوسیالیست در پارلمان تضمین کند.

در این صورت آقای اولاند از قدرت کافی برای اجرای برنامه های اصلاحی که در فعالیت های انتخاباتی اش وعده آن را داده بود، برخوردار خواهد بود.

آقای اولاند قصد دارد طرح بازسازی شده بودجه فرانسه را در ماه آینده به پارلمان ارائه دهد.





:: برچسب‌ها: حیوانات , شهری , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: