مدیرعامل خانه تئاتر:استفاده از داستان های اساطیری بر جذابیت بازی های رایانه ای ایرانی می افزاید
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،'ایرج راد' به برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای تهران اشاره كرد و افزود : بزرگترین مشكل ما توزیع بازی های خارجی در كشورمان است كه هیچ تناسبی با فرهنگ و ادبیات ما ندارند و خانواده ها به راحتی این بازی ها را در اختیار فرزندان شان قرار می دهند .

مدیرعامل خانه تئاتر یادآور شد : باید جلوی ورود بازی های رایانه ای غیرمجاز خارجی به كشور گرفته شود و در عین حال فرهنگ استفاده از بازی های ایرانی میان مخاطبان ترویج شود.

بازیگر مجموعه امیر كبیر تاكید كرد: در فرهنگ و ادبیات كشورمان بزرگان بسیاری همچون سعدی و فردوسی وجود دارند كه باید در بازی های رایانه ای ایرانی از آثار این بزرگان اقتباس و ادبیات ایران در بازی های رایانه ای به درستی متبلور شود.

به گفته راد، استفاده از اسطوره های ادبی در تولید بازی های رایانه ای بومی، جذابیت های خاصی برای جوانان دارد و تولید این نوع آثار به ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی كمك خواهد كرد.

راد ادامه داد : كشور ایران در ساخت بازی های رایانه ای باید به توانمندی های لازم دست یابد و همه باید تلاش كنیم بازی های های رایانه ای تنها جنبه سرگرمی نداشته باشد و سطح فرهنگ و دانش جامعه را ارتقاء بخشد .

بازیگر باسابقه تئاتر و سینما به برگزاری جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اشاره و اظهار امیدواری كرد خانواده ها با حضور در این رویداد فرهنگی با آسیب های استفاده از بازی های رایانه ای غیر مجاز توسط كودكان و نوجوانان به درستی آشنا شوند.

بازیگر فیلم اجاره نشین ها همچنین این جشنواره را فرصتی مناسب برای معرفی بازی های رایانه ای ایران دانست و گفت: كودك و نوجوان امروزی نباید تمام اوقات فراغت خود را در اختیار گیم قرار دهد بلكه باید برنامه ریزی كنند و بخشی از وقت شان را برای كلاس های آموزشی و مطالعه بگذارند .

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سالجاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

فراهنگ**1983**





:: برچسب‌ها: زن , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: