هنرمند نقاشیخط:اكسپو نباید با ساختار دوسالانه ها برگزار شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

'علیرضا سعادتمند' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:تشكیل شورای انتخاب و داوری آثار،اكسپو را به سایر جشنواره های هنری و دوسالانه ها شبیه می كند.

وی ادامه داد:چرا كه به طور معمول در اكسپو ها و حراجی آثار هنری ،آثار عرضه شده و قیمت آنها را گالری داران تعیین می كنند و هیاتی برای انتخاب تعیین نمی شود.

این هنرمند نقاشیخط ادامه داد:البته همه آثار ارسالی ام به اكسپو ،مورد پذیرش قرار گرفته است،اما در مواردی شاهد حذف آثار هنرمندان سرشناس از سوی هیات انتخاب اكسپو بوده ام.

سعادتمند همچنین گفت:به طور معمول هنرمند درعرصه هنر،به سبك و روشی علاقه دارد و در زندگی كار اش آن را پیش می گیرد،از این رو امكان دارد به سایر سبك ها و متد هنری نگاه منفی داشته باشد كه این امر می تواند در انتخاب آثار تاثیرگذار باشد.

این هنرمند توضیح داد:هنرمندانی كه انتخاب آثار را برعهده دارند،در یك رشته متخصص و صاحب سبك هستند و نمی توانند با نگاه كارشناسی برای سایر بخش ها و رشته ها هم نظر دهند.

وی یادآورشد: به رغم انتقادهای انجام شده ،این اكسپو می تواند شروع خوبی برای رونق اقتصاد هنر و جلب توجه نگاه مردم و مسوولان به خرید آثار هنری باشد.

هنرمند عرصه نقاشیخط به مقایسه اكسپوی امسال با دوره های گذشته اشاره كرد و توضیح داد:دردوره های گذشته به طور معمول ،بخش دولتی مثل موزه هنرهای معاصر و دفترهنرهای تجسمی معاونت هنری خریدار آثار عرضه شده در اكسپو بودند.امیدواریم این بارشاهد خریدارانی از اقشار مختلف باشیم.

به عقیده سعادتمند،اطلاع رسانی و تبلیغ وسیع در زمینه برگزاری این رویداد هنری ،اقشار مختلف مردم را نیز در جریان برگزاری این بازار فروش قرار می دهد.

وی به حضور خود در اكسپو 91 اشاره كرد و گفت:آثارم را ازطریق گالری های شمس ،ساربان و آرت سنتر به اكسپو فرستادم و درمورد قیمت آنها هم به مدیران گالری اختیار دادم چرا كه تصورم این بود كه مدیران نگارخانه ها هم منفعت هنرمند را در نظر می گیرند و هم جانب بازار و خریدار را رعایت می كنند.

سعادتمند به برخی مشكلات معیشتی هنرمندان اشاره كرد و یادآور شد:هنرمندان برای خلق آثار بهتر و پیشرفت در كار خود ؛باید تمركز داشته باشد،ازاین رو نمی تواند برای درآمد خود به كار دیگری جز هنر بپردازد.

وی ادامه داد:امروز علاوه بر برخی محدودیت ها برای تهیه رنگ ها و ابزارهای هنری،هزینه لوازم هنری بسیار افزایش پیدا كرده است.بنابراین امید است كه با توجه به تصویب قانون خرید آثار هنری ،این بازار فروش رونقی به بحث عرضه آثار هنری بدهد.

اكسپوی 91 با حضور 571 اثر از 316 و با مشاركت و حضور 60 نگارخانه و 10 استان 28 خرداد ماه آغاز به كار می كند.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: نیکون , ابرها , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: