عراق از آمریكا به دلیل غارت آثار باستانی خود شكایت می كند
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'عرب آنلاین'، 'علی الهاشمی' سخنگوی وزارت جهانگردی و آثار باستانی عراق در همین راستا گفت: این وزارتخانه از طریق كفنرانس یاد شده درصدد انعقاد قراردادهایی دوجانبه با كشورهای همسایه و منطقه در زمینه نگهداری و استرداد آثار باستانی است كه از موزه های عراق و مراكز باستانی كشور در پی حفاری های بعد از حمله سال 2003، سرقت شده است.

وی خاطرنشان كرد: وزارت جهانگردی و آثار باستانی موضوع استرداد آثار به یغما رفته عراق را از اولویت های كاری خود می داند.

از سوی دیگر 'طلال حسین الزوبعی' نایب رییس كمیسیون جهانگردی و آثار باستانی مجلس عراق نیز گفت: این كمیسیون قصد دارد شكایتی را علیه آمریكا به اتهام سرقت آثار باستانی عراق نزد سازمان 'یونسكو' مطرح سازد‌، زیرا این كشور مجموعه بزرگی از آثار باستانی عراق را هنگام تهاجم به عراق در سال 2003، به یغما برده است.

وی گفت: ما تنها به بازگرداندن آثار باستانی از آمریكا بسنده نخواهیم كرد، بلكه تلاش داریم مقابل دیدگان جهانیان این موضوع و نقشی را كه آمریكا در قبال آثار باستانی عراق داشته است، افشا كنیم.

از سوی دیگر آمریكا اعلام كرده است كه بیش از 10 هزار اثر باستانی را كه بعد از سال 2003 از عراق خارج شده است، نگهداری می كند.

با این حال 'لواء سمیسم' وزیر جهانگردی و آثار باستانی عراق گفته است كه آمریكا بیش از این تعداد را در اختیار دارد و پیش بینی می شود كه نیروهای انگلیسی نیز بیش از 80 هزار اثر باستانی را از عراق خارج كرده باشند.

**مترجمام **1480**1597





:: برچسب‌ها: فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: