اجلاس سران كشورهای همكاری های جنوب شرقی اروپا در بلگراد برگزار شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، 'تومیسلاو نیكولیچ' رییس جمهور صربستان در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت كه صربستان همچنان به مسیر عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می دهد و برای تقویت روابط و سیاست های آشتی در منطقه تلاش می كند، ولی هرگز استقلال یكجانبه كوزوو را به رسمیت نمی شناسد.

وی همچنین با تاكید بر اینكه همكاری های منطقه ای پیش شرطی برای امنیت و ثبات در این منطقه از اروپا است، گفت كه صربستان به گسترش روابط خود با تمامی كشورهای همسایه و كشورهای منطقه ادامه می دهد.

در این اجلاس همچنین سران كشورهای شركت كننده بر همكاری های منطقه ای و روابط خوب همسایگی كه برای سرعت بخشیدن در ائتلاف اروپایی و رفاه اقتصادی كشورهای جنوب شرقی اروپا اهمیت دارد، تاكید كردند.

'فیلیپ وویانوویچ' رییس جمهور مونته نگرو در اجلاس سران كشورهای عضو همكاری های جنوب شرقی اروپا در بلگراد گفت كه این كشور قویا از همكاری های منطقه ای حمایت كرده و به سیاست حسن همجواری متعهد است.

وی تاكید كرد كه دوستی و همكاری بین كشورها تنها راه سعادت و آینده خوب در این بخش از جهان است و چنین روندی بهترین توصیه برای عضویت در اتحادیه اروپا نیز محسوب می شود.

'جورجه ایوانوو' رییس جمهور مقدونیه نیز در این همایش اشاره كرد كه ابتكارات منطقه ای وسیله ای برای بوجود آوردن جنوب شرقی اروپا به فضایی با ثبات و همكاری به شمار می رود و همكاری بین كشورها را بهترین روند برای رفع مسایل دانست.

'نبویشا رادمانوویچ' عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز در این همایش با بیان اینكه كشورش به همكاری های منطقه ای توجه خاصی دارد، بر مذاكرات و همكاری های فی مابین برای حل و فصل تمامی مسایل موجود بین كشورهای منطقه تاكید كرد.

در این اجلاس همچنین روسای جمهوری بلغارستان، مولداوی، قائم مقام نخست وزیر تركیه، وزیر امور خارجه رومانی، قائم مقام وزیر امور خارجه آلبانی، معاون وزیر امور خارجه كرواسی، دبیر كل وزارت امور خارجه یونان و قائم مقام وزیر امور خارجه اسلوونی حضور داشتند.

مقدونیه در این اجلاس ریاست دوره ای طرح همكاری های جنوب شرقی اروپا را از صربستان برای یك سال آینده بر عهده گرفته است.

طرح همكاری های جنوب شرقی اروپا در ماه ژوئن سال 1996 میلادی در نشست وزرای امور خارجه كشورهای جنوب شرقی اروپا در 'صوفیه' پایتخت بلغارستان تاسیس شد.

تقویت همكاری های منطقه ای، روابط خوب همسایگی بین كشورهای منطقه، ثبات، صلح و امنیت در منطقه از جمله اهداف تشكیل این طرح است.

كشورهای صربستان، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، مونته نگرو، یونان، كرواسی، مقدونیه، مولداوی، رومانی، اسلوونی و تركیه اعضای این طرح هستند.

اروپام**2061**1596





:: برچسب‌ها: آیفون , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: