30 مورد ابتلا به بیماری تب كنگو در كشور گزارش شده است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،'مرضیه وحید دستجردی' روز پنج شنبه درحاشیه مراسم گشایش پایگاه انتقال خون تهران در جمع خبرنگاران افزود: تاكنون چهار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در كشور فوت كرده اند .

وی خاطرنشان كرد : هر سال به علت ورود غیر قانونی دامها به كشور این بیماری شیوع می یابد ولی مردم با اطلاع رسانی به موقع رسانه ها در خصوص بیماری تب كنگو می توانند از خطرات این بیماری آگاه شوند و موارد پیشگیری را رعایت كنند.

دستجردی افزود : آمار ابتلا به بیماری تب كنگو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته چهار مورد كاهش داشته است ولی ما باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را انجام دهیم.

وی گفت : در حال حاضر اهدای خون در كشور صددرصد داوطلبانه است. وقتی از كشورهای خارجی برای بازدید از پایگاههای انتقال خون به ایران می آیند ، به دلیل استقبال زیاد مردم از خون دادن در این پایگاه ها باور نمی كنند كه اهدای خون در كشور ما داوطلبانه است و تصور می كنند كه ما مردم و اهدا كنندگان را به اجبار برای خون گیری به این پایگاه ها آورده ایم.

وزیر بهداشت افزود : در حال حاضر 45 درصد اهدای كنندگان خون به صورت مستمر به پایگاه های سازمان انتقال خون مراجعه می كنند. من نیز از اهدا كنندگان مستمر خون هستم و زنان بداند كه پیش از اهدای خون ، آزمایش هموگلوبین از آنان گرفته می شود و اگر كم خونی داشته باشند، به آنها اطلاع داده می شود و خون از آنها دریافت نمی شود.

دستجردی تاكید كرد: هم اكنون واردات خونی و فرآورده های خونی به كشور نداریم و فقط آلبومین و فاكتور 9 كه صد در صد از پلاسمای ایرانی تهیه می شود، به كشور وارد می كنیم.

وی یاد آور شد: همچنین در زمان حاضر صادرات خون و فرآورده های خونی به سایر كشورها نداریم و زیرا باید پاسخگویی نیازهای داخلی باشیم و زمانی می توانیم در زمینه صادرات فرآورده های خونی موفق باشیم كه آنها را به عنوان دارو صادر كنیم.

اجتمام**9022**7029**1581





:: برچسب‌ها: مربع , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: