حجم صادرات كالاهای غیرنفتی 32 درصد افزایش یافت
نوشته شده توسط : ipxrxt

'رضا توفیقی' روز پنجشنبه در حاشیه 'همایش آموزشی بازاریابی بین المللی با فرصتهای تجاری بازار عراق' در بجنورد طی گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: روند رو به رشد صادرات غیرنفتی در این مدت نشانگر تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در سال جاری است.

وی بدون اشاره به میزان دقیق صادرات غیرنفتی انجام شده در این بازه زمانی، گفت: هدفگذاری صورت گرفته برای صادرات كالاهای غیرنفتی كشور در سال 91 با احتساب میعانات گازی و تولیدات پتروشیمی، 75 میلیارد دلار است.

معاون سازمان توسعه تجارت خارجی ایران افزود: پارسال حجم صادرات غیرنفتی كشور از 51 میلیارد دلار تجاوز كرد كه این رقم نسبت به هدفگذاری 48 میلیارد دلاری صورت گرفته، با افزایش رو به رو شد.

وی در مورد تاثیر گرانی دلار بر صادرات كالاهای غیرنفتی نیز گفت: گرانی در شرایط كنونی به نفع صادركنندگان خواهد بود و در بخش واردات نیز دولت تمهیدات خوبی را اتخاذ كرده است.

توفیقی افزود: دولت برای واردكنندگان كالاهای اساسی و نهاده های مورد نیاز، دلار را با قیمت هزار و 226 تومان در اختیار این قشر قرار می دهد تا مشكلی برای واردات كالا نداشته باشند.

وی همچنین برپایی كارگاههای آموزشی برای تجار ایرانی با هدف توسعه صادرات غیرنفتی را از برنامه های عمده سازمان توسعه تجارت خارجی ایران در سال جاری عنوان كرد.ك/3

2712/626





:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: