انتقاد مارشال فهیم از فرماندهان سابق جهادی
نوشته شده توسط : ipxrxt
مارشال قسیم فهیم

آقای فهیم گفت که فرماندهان سابق جهادی آزرده و بی تفاوت هستند

مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان می گوید که عدم همکاری فرماندهان سابق جهادی که به گفته او از قدرت در افغانستان بدور مانده اند، عامل نیمی از نا امنی ها در افغانستان است.

آقای فهیم گفت که این افراد در برابر مسایل مهم کشور از جمله نا امنی "بی تفاوت" هستند و تنها به این دلیل که در درون دولت حضور ندارند، برای بهبود وضعیت امنیتی کاری انجام نمی دهند.

او گفت: "عامل پنجاه درصد نا امنی افغانستان، آزردگی و بی تفاوتی فرماندهان و مجاهدینی است که در افغانستان حضور دارند و در میان مردم خود نقش دارند، اما خود را بی تفاوت می گیرند و می گویند که ما در درون حکومت نیستیم."

آقای فهیم افزود: "مشکل ما این است که هر قوماندان، هر مجاهد و هر کسی که حالا انرژی کار هم ندارد، از ما خفه است و می گوید که شما به حکومت رفتید، ما چه شدیم؟ ما به آنها می گوئیم که دولت و حکومت کوچک است و یک تعداد معدود می تواند در دولت باشد."

آقای فهیم که خود از فرماندهان سابق جهادی افغانستان است، در این اظهارات خود از افراد مشخصی نام نبرد.

با آنکه در ده سال گذشته، بخشی از کابینه افغانستان متشکل از چهره های سابق جهادی بوده، اما این انتقاد از سوی حلقات مشخصی در افغانستان بارها مطرح شده که نظام افغانستان، سهمی به گروه های مجاهدین در قدرت نداده است.

منتقدین می گویند، حکومت افغانستان نتوانست پس از فروپاشی گروه طالبان، از نیروهای مجاهدین برای تامین امنیت افغانستان استفاده مناسب کند.

هم اکنون شماری از سران سابق جهادی، از جمله عبدالرشید دوستم، محمد محقق و احمد ضیا مسعود، برادر احمد شاه مسعود فرمانده فقید تحریک ضد طالبان، یک جبهه سیاسی اپوزیسیون حکومت افغانستان را تشکیل داده و برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری ابراز آمادگی کرده اند.

عبدالله عبدالله، از دیگر چهره های ارشد مجاهدین نیز یک اپوزیسیون جداگانه سیاسی در برابر حکومت افغانستان تشکیل داده است.





:: برچسب‌ها: واشنگتن , فوتبال , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: