درگیری لفظی وزیر فرهنگ بریتانیا با نماینده حزب کارگر در پارلمان
نوشته شده توسط : ipxrxt

آقای هانت گفت میان دروغ گویی و "گمراه کردن غیر عامدانه " پارلمان باید تفاوت قائل بود

جرمی هانت وزیر فرهنگ بریتانیا در پارلمان این کشور با یک نماینده از حزب کارگر که او را به دروغ گویی به پارلمان متهم کرده بود، وارد درگیری لفظی شده است.

این درگیری لفظی بر سر شیوه برخورد وزیر فرهنگ با درخواست خرید سهام یک شبکه بزرگ تلویزیون خصوصی به وقوع پیوست.

آقای هانت گفت میان دروغ گویی و "گمراه کردن غیر عامدانه " پارلمان باید تفاوت قائل بود و از کریس براینت، نماینده حزب کارگر خواست که برای اثبات دروغگو بودن او شواهد و مدارک خود را ارائه کند.

نمایندگان حزب حاکم محافظه کار در حمایت از وزیر فرهنگ خواستار اخراج آقای براینت از جلسه پارلمان شدند اما سخنگوی پارلمان با این حرکت نمادین مخالفت کرد.

حزب کارگر خواسته است که ماجرای چگونگی رفتار جرمی هانت در خصوص شبکه تلویزیونی BSkyB به مشاور نخست وزیر در امور آیین نامه کابینه فرستاده شود تا وی در خصوص این که آیا وزیر فرهنگ بر خلاف قانون رفتار کرده است یا نه، تصمیمگیری کند.

دیوید کامرون، نخست وزیر، تا کنون در مقابل فشارها برای ارسال موضوع به آلکس آلن، مشاور امور آیین نامه کابینه، مقاومت کرده است و به نظر می رسد که با توجه به اکثریت حزب محافظه کار در پارلمان از یک سو و حمایت نخست وزیر از جرمی هانت از سوی دیگر، مذاکرات امروز لطمه کاری و اساسی به دولت وارد نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ پیشتر گفته بود که علی رغم فشارهای حزب کارگر، از مقام خود استعفا نخواهد داد. او گفته است که جریان رسیدگی به درخواست روپرت مرداک، 'غول رسانه ای' را برای خرید ۱۰۰ در صد سهام شرکت BSkyB را با دقت و انصاف دنبال کرده است.

.





:: برچسب‌ها: آسمان , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: