بانک جهانی: کشورهای در حال توسعه برای سختی اقتصادی آماده باشند
نوشته شده توسط : ipxrxt
گسترش بحران در منطقه اقتصادی یورو

گسترش بحران در منطقه اقتصادی یورو، ممکن است اقتصاد جهان را با دوره طولانی از ناثباتی رو به رو کند

بانک جهانی به کشورهای در حال توسعه هشدار داده که خود را برای رشد ضعیف اقتصادی و "دوران سخت‌تر" آماده کنند.

این گزارش خاطرنشان می کند که با گسترش بحران در منطقه اقتصادی یورو، ممکن است اقتصاد جهان با دوره طولانی بی‌ثباتی رو به رو شود.

بانک جهانی در گزارش خود گفته است که رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه امسال از ۵.۳ درصد تجاوز نمی کند که نسبت به رشد ۶.۱ درصدی سال ۲۰۱۱ کاهش نشان می دهد.

این بانک از سیاستگذاران خواسته است تا تمهیدات درازمدت لازم را جهت حصول اطمینان از تداوم رشد اقتصادی به اجرا بگذارند.

هانس تیمر از مدیران بانک جهانی گفته است که کشورهای در حال توسعه باید توجه خود را بر سرمایه گذاری زیربنایی و اصلاحاتی با هدف افزایش بهره وری متمرکز کنند.

تهدید روزافزون

هشدار بانک جهانی در حالی صادر شده که هراس از گسترش بحران بدهی های منطقه اقتصادی یورو به کشورهایی چون اسپانیا و ایتالیا در حال افزایش است.

هزینه استقراض برای این کشورها به میزان چشمگیری افزایش یافته و باعث بروز نگرانی هایی درباره توانایی این کشورها در بازپرداخت بدهی‌هایشان شده است.

این نگرانی وجود دارد که با شدت یافتن و گسترش بحران، اطمینان سرمایه گذاران متزلزل شود و نتیجه نهایی آن، کاهش تقاضا برای انواع کالا و خدمات در این کشورها باشد.

این امر برای اقتصاد کشورهای در حال توسعه مشکل ایجاد می کند چون این کشورها به شدت به بازارهای منطقه اقتصادی اروپا برای صادراتشان متکی هستند.

آقای تیمر گفته است که این مشکلات جدی هستند و کشورهای در حال توسعه باید منتظر دوره طولانی کندی رشد اقتصادی در اروپا باشند.

این مدیر بانک جهانی افزود که احتمال بروز یک "بحران دیگر" در اروپا وجود دارد و کشورهای در حال توسعه باید خود را برای هر سناریویی آماده کنند.

کند شدن سرعت رشد اقتصادی چین نیز به نگرانی ها افزوده است.

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا و بزرگ ترین مصرف کننده مواد خام در جهان است در حالیکه بخش عمده صادرات کشورهای در حال توسعه را همین مواد تشکیل می دهد.

رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول ۸.۱ درصد بود که کندترین رشد اقتصادی این کشور در سه سال گذشته است.

صادرات چین که یکی از موتورهای محرکه رشد اقتصادی چین به شمار می رود به دلیل کاهش تقاضا در بازارهای آمریکا و اروپا کاهش یافته و بر رشد اقتصادی تاثیری منفی گذاشته است.

بانک جهانی گفته است که کاهش "سریعتر از حد انتظار" رشد اقتصادی چین، تهدیدی برای اقتصاد کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه محسوب می شود.





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: