آیت الله تسخیری: چهره حقیقی ملت پاكستان صلح و همبستگی است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار معارف ایرنابه نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله 'محمد علی تسخیری' در همایش وحدت و تقریب با محوریت بیداری اسلامی كه به همت نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اسلام‌آباد برگزار شد، افزود: مسلمانان باید اختلافات خود را به فراموشی بسپارند زیرا تنها رمز موفقیت آنان دوری از دامن زدن به مسایل و اختلافات است.

این مقام مسوول در مجمع جهانی تقریب از تلاش‌های پاكستان برای برگزاری همایش‌هایی با هدف هماهنگی و ایجاد همبستگی‌های مذهبی تقدیر كرد و ادامه داد: چالش اصلی امروز مسلمانان دوری از یكدیگر است.

تسخیری توضیح داد: تقریب به معنای تركیب مذاهب نیست تقریب یعنی هر مذهبی در عین اینكه ویژگی‌های خود را حفظ می كند بیشتر روی مشتركات متمركز شود.

وی یادآورشد: وحدت تنها سلاحی است كه می توان با آن با تمامی توطئه ها علیه اسلام مبارزه كرد.

تسخیری با تاكید بر اینكه دشمنان اسلام برای انجام طرح های شیطانی خود با شكست روبه روبه خواهند شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش و ترویج وحدت بین مسلمانان، تلاش‌های مستمری را انجام می دهد.

به گزارش ایرنا، 'فردوس عاشق اعوان' وزیر فدرال مقررات و خدمات ملی پاكستان نیز در این همایش با هشدار به مسلمانان نسبت به سو استفاده دشمنان اسلام از اختلافات آنان، افزود: مسایل دینی نباید بازیچه سیاست قرار گیرد، مسوولان و رهبران سیاسی باید در تغییر فضای اختلافات و حل مسایل مسلمانان تمام تلاش خود را انجام دهند.

'قاضی حسین احمد' رییس شورای همبستگی ملی پاكستان همچنین گفت: مسلمانان باید اصول و قواعد زندگی خود را با توجه به زندگی و منویات حضرت محمد ﴿ص﴾ اخذ كنند، در واقع مسلمانان باید نسبت به وحدت و یكپارچگی میان خود متعهد باشند.

رییس سابق جماعت اسلامی پاكستان با یادآوری اینكه شورای همبستگی ملی این كشور به تازگی با هدف ترویج هماهنگی و رفع اختلافات مذهبی ایجاد شده ، افزود: این شورا برای ایجاد اتحاد بین مسلمانان تلاش خواهد كرد.

شماری از سخنرانان در این همایش نیز ضمن درخواست ترویج هماهنگی بین مذاهب در پاكستان، تاكید كردند: دور شدن مسلمانان از روح واقعی اسلام دلیل اصلی اختلاف بین آنها است.

در این همایش سه روزه كه از 22 تا 24 خردادماه در اسلام آباد پاكستان برگزار شد، تعدادی از علمای دینی و طلاب پاكستان از جمله شیعیان، اهل سنت، بریلوی و دیوبندی نیز حضور داشتند.

فراهنگ** 1883





:: برچسب‌ها: سیاه , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: