اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درمورد هیات نظارت برقانون اساسی بوده است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمدرضا میرتاج الدینی' روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: وظیفه این معاونت در ریاست جمهوری، اجرای اصول قانون اساسی است.

وی ادامه داد: در اصل 113 قانون اساسی دو مسوولیت و وظیفه بر عهده رییس جمهوری گذاشته شده است.

معاون رییس جمهوری ، این وظایف را 'اجرای قانون اساسی' و 'ریاست دولت' عنوان كرد و گفت: مطالبی كه 'عباسعلی كدخدایی' سخنگوی شورای نگهبان به این معاونت نسبت داده بود مربوط به فعالیت هیات نظارت بر قانون اساسی بوده است.

وی با بیان این كه ما در مرز قانون حركت می كنیم، خاطرنشان كرد: معاونت رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی با شورای نگهبان، هیات عالی حل اختلاف و مجلس شورای اسلامی در ارتباط است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: شورای نگهبان مرجع رسمی درباره تفسیر قانون اساسی است و این معاونت در ریاست جمهوری نیز اختلافاتی كه در روند اجرای قانون اساسی مطرح می شود را از مراجع رسمی پیگیری می كند.

میرتاج الدینی یادآور شد: در گذشته نیز جلسات مفصلی برای حل اختلافات و تبیین نظرات دولت برگزار شد، آنچه سخنگوی شورای نگهبان مطرح كرده است درباره هیات نظارت بر قانون اساسی است.

وی افزود: ایرادهای مطرح شده از سوی شورای نگهبان درباره این هیات نظارت در آیین نامه جدید برطرف شده است.

معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی تاكید كرد كه هیات نظارت بر قانون اساسی به طور مستقیم كار نظارت را انجام نمی دهد بلكه ریاست آن بر عهده 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری است و این هیات نظرات مشورتی می دهد.

میرتاج الدینی یادآور شد : رییس مجلس شورای اسلامی مسوولیت تطبیق قوانین را برعهده دارد و وی با تشكیل هیات تطبیق قوانین ، هیاتی مشورتی برای تطبیق قوانین تشكیل داده است.

وی ادامه داد: براین اساس هیات نظارت بر قانون اساسی نیز چنین رویكردی دارد.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان كرد: اگر هر نوع ایرادی از سوی شورای نگهبان درباره هیات نظارت بر قانون اساسی وجود داشته باشد این شورا به دولت ارایه می شود و ما نیز در جلسات هیات دولت آن را بررسی می كنیم.

میرتاج الدینی افزود: 'هیات نظارت بر قانون اساسی' و 'معاونت رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی' در كنار هم و برای هماهنگی هستند؛ در واقع كارها تفكیك شده است و این دو بخش با یكدیگر تداخل كاری ندارند.

وی تصریح كرد كه اختلاف نظر میان دولت و مجلس شورای اسلامی در بسیاری از مواقع با پیگیری‌هایی كه از این طریق انجام می شود و همچنین با تببین نظرات و دیدگاه های دولت برطرف می شود.

سیام**2023**1336





:: برچسب‌ها: حیوانات , انگور چینی , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: