31 پروژه تحقیقاتی در پژ‍وهشكده میگوی كشوربه پایان رسید
نوشته شده توسط : ipxrxt

دكتر خسرو آیین جمشید روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: برداشت مرحله ای میگو در سیستم متراكم مهم ترین دستاورد طرح تحقیقاتی این پژوهشكده در سال 90 است.

وی اضافه كرد: در این طرح با توجه به برداشت مرحله ای میگو امكان پرورش و برداشت میگو حتی تا چهار بار نیز فراهم می شود.

آیین جمشید بیان كرد: برهمین اساس در دو دوره زمانی شهریور و آبان در سطح 4/2هكتار با راندمان 3/7تن در هكتار به ترتیب میگو هایی با میانگین وزنی 4/15و 9/20گرم برداشت شده است.

وی شناسایی باكتری های پروبیوتیك را كه می توانند برای پرورش میگو مناسب باشند از جمله دیگر پروژه های مهم این موسسه در سال گذشته ذكر كرد.

رییس پژوهشكده میگوی كشور گفت: براساس تحقیقات انجام شده در این طرح سه باكتری شناسایی شده و دو مورد آنها در بانك جهانی به ثبت رسیده است.

آیین جمشید افزود: پرورش میگو در سیستم مدار بسته از جمله دیگر پروژه های مهم این موسسه بود كه با توجه به خشكسالی های اخیر این پروژه اجرا شده است.

وی ادامه داد: در پرورش میگو در سیستم مداربسته امكان پرورش میگو در آب كم و حداقل تعویض آب بررسی شده و برهمین اساس نتایج آن پرورش و تولید میگو با هزینه و انرژی كمتر امكان پذیراست.

آیین جمشید اظهارداشت: پایش كشند قرمز، ارزیابی الگوی گسترش میگو از دیگر پروژه های تحقیقیاتی انجام شده این پژوهشكده در سال گذشته است.

وی، یافتن مناسب ترین سازه برای بازسازی ذخایر ماهی مركب را از جمله دیگر پروژه های پژوهشكده میگوی كشور ذكر كرد و گفت: در این پروژه با بررسی چهار سازه، مشخص شد سازه سنتی گرگور كاركرد خوبی برای بازسازی ذخایر ماهی مركب دارد. ك/3

629/539/681





:: برچسب‌ها: کلیسا , زمستان , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: