پالایشگاه گاز با استفاده از توان ملی ساخته می شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر' علیرضا رهایی ' روز سه شنبه در مراسم گشایش همایش تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی خاطرنشان كرد كه راه اندازی این پالایشگاه یكی از 40 پرو‍ژه كلان ملی است كه توسط شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری (عتف) به تصویب رسیده است.

به گفته وی انجام چنین پر‍وژه هایی حاصل همكاری های موزون بخش های مختلف است وشرط موفقیت چنین حركت هایی، حمایت همه جانبه مدیران مختلف در سطح دولت و وزرا است.

رهایی به ایجاد مجموعه پژوهشكده های مشترك بین دانشگاه و صنعت اشاره كرد و گفت : دانشگاه صنعتی امیركبیر با كارخانه های گروه ایران خودرو پژوهشكده ای در زمینه پلیمر و رنگ راه اندازی كرده است كه با استفاده از این پژوهشكده می توان نیاز صنعت را به روز و با استفاده از فناوری های نوین تامین كرد.

رییس دانشگاه امیركبیر خاطرنشان كرد : تحول دانشگاه‌ها نیازمند تربیت نیروی انسانی متخصص است و دانشگاه ها باید طوری برنامه ریزی كنند كه دانش آموختگان در خدمت نظام فناور قرار بگیرند.

وی یادآور شد كه نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری با تدبیر خاصی انجام می شود زیرا این نام ها مانند یك زنجیره پیوسته هستند و همه آنها موجب تحول و رشد در كشور می شوند زیرا در مسیر تحول این محورها كه تحت نام ها ارایه می شود ، جایگاه ویژه‌ای دارد.

رهایی گفت: تولید ملی پیش‌شرط تحول اقتصادی و اشتغال پایدار است و افزایش تولید ملی ایران را به كسب مقام اول در شاخص‌های توسعه در منطقه می‌رساند.

وی با اشاره به مقام نخست ایران در تولید علمی در منطقه گفت: این مقام نشان‌دهنده توان متخصصان ایرانی است ولی باید تبدیل علم به ثروت انجام شود .

رهایی خاطرنشان كرد كه بعضی ها فكر می كنند كه تحریم های اعمال شده موجب بروز مشكلاتی بر سر راه تولید داخلی خواهد شد ولی باید تحریم را به یك فرصت تبدیل كنیم كه در حال حاضر در محیط‌های علمی این امر انجام شده است .

وی عدم حضور بخش خصوصی در تصمیم گیری های كلان اقتصادی را از چالش های تولید دانست و گفت : باید بخش خصوصی در تصمیم گیری های كلان دخالت داشته باشد و از سوی دیگر این بخش باید پشتوانه مالی لازم را برای سفارش تحقیقات به دانشگاه ها دارا باشد .

رهایی ادامه داد: اگرچه در حال حاضر 40 پرو‍ژه كلان ملی تعریف شده است اما تمامی این پروژه ها قرار است با همكاری بین دانشگاهی ، بنگاه های بزرگ دولتی و صنایع بزرگ انجام شود و بخش خصوصی در آن دیده نشده است .

وی گفت : در حال حاضر تدوین یك سندملی برای بهره‌وری صحیح از نیروی كار، برنامه‌ریزی برای بهره‌وری بیشتر واحدهای تولیدی، افزایش رقابت پذیری در واحدهای صنعتی، اصلاح نظام بانكی كشور برای تولید ملی كشور، تامین ارز واحدهای صنعتی و اصلاح قوانین كار مرتبط با افزایش تولید ملی از جمله راهكارهایی هستند كه در حل مشكلات تولید ملی موثرند.

همایش تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی تا فردا - چهارشنبه - در دانشگاه صنعتی امیركبیر ادامه دارد.

علمی**9023** 1581





:: برچسب‌ها: تابستان , ابرها , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: