ملخها به كشتزارهای مرزی خراسان شمالی هجوم آوردند
نوشته شده توسط : ipxrxt

'وحید صباغ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ملخها كه عمدتا از گونه 'مراكشی' هستند بیش از هزار و 300 هكتار از عرصه های طبیعی و زراعی به خصوص گندمزارهای منطقه را آلوده كرده اند.

وی گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در خصوص سمپاشی و مبارزه با ملخ هنوز آلودگی ملخها در منطقه مهار نشده و هر روز نقطه ای دیگر مورد هجوم این آفت قرار می گیرد.

او افزود: ملخهای مراكشی از آنسوی مرز و از كشور تركمنستان وارد این منطقه شده و به همین دلیل مبارزه با آنها چندان موثر نیست زیرا هر روز گله دیگری از ملخها وارد منطقه می شود.

وی با اشاره به جهت وزش باد از تركمنستان به ایران اظهار داشت: مهاجرت ملخها از كشور همسایه حالت طغیانی پیدا كرده حال آنكه تنها مبارزه با ملخ موجب نابودی و از بین رفتن این آفت نمی شود لذا باید كانونهای طغیان آن را در كشور همسایه از بین برد.

مدیر جهاد كشاورزی 'راز و جرگلان' هجوم ملخها را تهدیدی برای عرصه های كشاورزی و منابع طبیعی این ناحیه دانست و افزود: كارشناسان در حال بررسی منطقه برای برآورد میزان خسارات وارده از ناحیه ملخها هستند.

منطقه راز و جرگلان از توابع شهرستان بجنورد 45 هكتار عرصه كشاورزی دارد كه سالانه 90 هزار تن انواع محصولات باغی و زراعی از این سطح برداشت می شود.

بخش راز و جرگلان با 71 روستا و بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارای 180 كیلومتر مرز مشترك با كشور تركمنستان است.ك/3

7184/626





:: برچسب‌ها: جدید , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: