رحیمی: صنایع دستی می تواند بیشتر از نفت برای كشور درآمدزا باشد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمدرضا رحیمی' روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی كه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: در جلسه هیات دولت كه فردا برگزار می شود، تشكیل كارگروه ویژه اشتغال در صنایع دستی تصویب می شود.

رحیمی با تاكید بر فرهنگ و تمدن كهن ایران،اظهارداشت: دشمنان نیز به عظمت تمدنی و فرهنگ ایران اذعان دارند كه ما باید از آن صیانت كنیم.

وی یادآور شد: در ایران پس از اسلام، معماری بوجود آمد كه نظیر نداشت و موجب افتخار و سربلندی شد.

معاون اول رییس جمهوری با تاكید بر ضرورت حمایت دولت از صنایع دستی و فعالان این حوزه، یادآور شد: مدیران كل میراث فرهنگی 31 استان باید موظف شوند كه برای اشتغال زایی در این زمینه از هر استان طرح و برنامه ارایه كنند.

رحیمی همچنین با مروری كوتاه بر قدمت و تاریخ صنایع دستی در ایران گفت: نیاكان ما از 3 هزار سال قبل كارهای بزرگی انجام داده اند، به عنوان مثال نساجی در اصفهان هزاران سال قدمت دارد اما اكنون تولیدات این شهر به تركیه فرستاده می شود و پس از كار بر روی آن به اصفهان بازگردانده و چهار برابر قیمت فروخته می شود.

وی با بیان این كه قالی ایران رقیب و نظیر ندارد، ادامه داد: امروز چینی ها از قالی ایرانی تقلید می كنند و با این اقدام سبب اخلال در بازار فروش قالی ایرانی شده اند.

وی تاكید كرد: ما باید توجه داشته باشیم كه دنیای كنونی رقابتی است و نباید اجازه دهیم صنایع دستی ایران این چنین دستخوش فراز و نشیب شود.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: زمانی در ایران، نساجی و صنعت وجود داشت كه بسیاری ها از كشورها همچون آمریكا وجود نداشتند.

رحیمی با اشاره به نشستی با استانداران سراسر كشور در سال 89 ، افزود: در این جلسه توانایی استان ها برای اشتغال، ارزیابی و مشخص شد كه امكان ایجاد یك میلیون و 200 هزار شغل وجود دارد كه البته یك میلیون و 400 هزار شغل پس از آن ایجاد شد.

وی تصریح كرد كه یكی از اقدامات اساسی دولت اشتغال زایی است، باید جوانان ایرانی شغل داشته باشند.

معاون اول رییس جمهوری با طرح این سوال كه تا چه میزان می توان از بانك ها برای ایجاد شغل تسهیلات گرفت؟ گفت: نباید اجازه دهیم صنایع دستی ایران را نابود كنند، می توان با تقویت صنایع دستی برای جوانان اشتغال زایی كرد.

رحیمی یادآور شد: در این زمینه علاوه بر صیانت و احیای صنایع دستی باید به نیازهای جامعه و دنیا توجه كرد.

سیام**9012**9132**1336





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: