شین هوا:حق هسته ای ایران باید به رسمیت شناخته شود
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، شین هوا در گزارش خود به نقل از ' علی اكبر ولایتی ' مشاور مقام معظم رهبری آورده است: ایران برای استفاده از انرژی هسته ای به شكل صلح آمیز حق مشروع دارد و این حق باید در مذاكرات پنج به علاوه یك به رسمیت شناخته شود.

این خبرگزاری تصریح كرد كه ' سعید جلیلی ' دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در نامه ای به 'كاترین آشتون ' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اهمیت مذاكرات مسكو تاكید كرده است.

گزارش ادامه می دهد كه ' جلیلی ' در این نامه در خصوص عزم برخی كشورهای این گروه برای به نتیجه رسیدن گفت و گوها ابراز تردید كرده است.

شین هوا تصریح كرد: مذاكرات این گروه با ایران پیشتر در بغداد برگزار شد و طرفین برای دور بعدی در مسكو توافق كردند.

این خبرگزاری افزود: چین و روسیه بارها تاكید كرده اند كه موضوع هسته ای ایران باید از طریق گفت و گو و راه های دیپلماتیك حل و فصل شود.

گزارش ادامه می دهد: تازه ترین خواست این دو كشور به همین مضمون در بیانیه اجلاس سران سازمان همكاری شانگهای در پكن گنجانده شده است.

شین هوا می نویسد: بر اساس بیانیه اجلاس سران این سازمان استفاده از زور و ابزار فشار برای حل موضوع هسته ای ایران ممنوع است و كشورهای عضو شانگهای فشار و تحریم های یك جانبه علیه ایران را برنمی تابند و بر گفت و گوهای صلح آمیز با تهران تاكید می ورزند.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: