ششمین دوره آموزش تراش سنگ كمیته امداد امام در تاجیكستان پایان یافت
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار ایرنا، با پایان این دوره، تاكنون حدود 120 نفر از جوانان علاقه مند به فراگیری فرآوری سنگ و هنر سنگ تراشی در تاجیكستان، مهارتهای لازم را برای این رشته كسب كرده اند.

این دوره ها با همكاری وزارت كار تاجیكستان و كمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می شود.

رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) در تاجیكستان در مراسم پایان دوره ششم آموزش تراش سنگ در شهر دوشنبه، از هنرجویانی كه دوره های سه ماهه فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در سنگ را یاد گرفته اند، خواست برای ارتقای توان تخصصی خود و انتقال آن به دیگران بكوشند.

'سیدمهدی رضوی'گفت: از آنجا كه اكثر هنرجویان این دوره فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی بودند این ویژگی می تواند نگاه و دید تخصصی تری را در آنها نسبت به دیگر هنرجویان ایجاد كند.

وی تاكید كرد:تمام هنرجویان باید با كسب تجربه و افزایش مهارت خود، توان ایجاد ارزش افزوده بیشتر در سنگ را ارتقا دهند زیرا در آن صورت هم هنر و هم ارزش سنگ فرآوری شده تاجیكستان نزد دیگران ارزش بیشتری می یابد.

رضوی از وزارت كار تاجیكستان هم خواست برای عرضه و فروش محصولات فرآوری شده سنگ توسط هنرجویان، مكانی فراهم سازد تا آنها بتوانند تولیدات خود را به بازار عرضه كنند.

رئیس كمیته امداد امام در تاجیكستان آمادگی این نهاد ایرانی را برای حمایت مالی از ایجاد بازار فروش و عرضه سنگ های فرآوری شده اعلام كرد.

رضوی گفت: شرایط ویژه و طبیعی اعم از كوهستانی بودن و فراوانی سنگ های گرانبها در تاجیكستان می تواند بستری مناسب برای تبدیل این كشور به مركز گوهرشناسی جهان فراهم كند.

كارشناس اقتصادی سفارت ایران نیز از هنرجویان شركت كننده در دوره های كمیته امداد امام خواست تا با تلاش بیشتر توان خود را در رشته های برگزار شده ارتقا دهند و از این طریق علاوه بر رفع وابستگی به دیگران، درآمد مناسبی برای خود ایجاد كنند.

'سیدابوالحسن مبشر' در همین راستا از برگزاری یك آزمون در تاجیكستان ظرف روزهای آینده برای پذیرش دانشجو در دانشگاههای ایران خبر داد.

به گفته وی، وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی پیش رو 250 بورسیه برای تحصیلات تكمیلی دانشجویان تاجیك در دانشگاههای مختلف كشورمان در نظر گرفته است.

مدیر مركز آموزش بزرگسالان وزارت كار تاجیكستان نیز با بیان اینكه كمیته امداد امام خمینی(ره)برای اولین بار دوره های آموزش مهارت های فنی در آسیای میانه را در این كشور تشكیل داده است، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، هنرجویان دوره دیده تاجیك، دانش و تجارب خود را به دیگر علاقه مندان در این رشته در تاجیكستان منتقل خواهند كرد.

'علی شیر فراموزف' افزود: از آنجا كه در تمام بخش های فنی نیاز به كسب مهارت و تجربه داریم قصد داریم همكاری های خود در بخش های مختلف را با ایران توسعه دهیم و مهارت های جدیدی را از این طریق به جوانان تاجیك بیاموزیم.

آساق**1558 / 1551





:: برچسب‌ها: لا , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: