رزمایش نیروهای سازمان شانگهای در تاجیكستان آغاز شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری 'خاور'، در این رزمایش عملیات مبارزه با تروریسم در یك جلگه كوهستانی و شیوه های جدید ردیابی، مسدود كردن و از بین بردن یك گروه مسلح غیرقانونی فرضی كه روستایی را در بلندی كوهستان اشغال كرده اند، اجرا خواهد شد.

'چن بینگده'رییس ارتش آزادی بخش خلق چین پیش از آغاز رزمایش گزارشی از10 سال فعالیت سازمان همكاری های شانگهای و دورنمای آن ارایه و هدف اساسی از برگزاری این تمرینات را ایجاد هماهنگی در مقابله با خطرات و تهدیدات امنیتی آسیای میانه عنوان كرد.

در این تمرینات بیش از دو هزار سرباز از كشورهای عضو سازمان همكاریهای شانگهای از جمله تاجیكستان، قزاقستان، قرقیزستان، چین و روسیه شركت دارند.

از زمان تاسیس سازمان همكاریهای شانگهای كشورهای عضو تاكنون چندین عملیات مشترك ماموریت صلح انجام داده اند.

فرمانده نیروهای زمینی ارتش روسیه نیز گفت: در تمرینات شمال تاجیكستان همه گونه شرایط برای رزمایش اعم از فرماندهی، ستاد و هماهنگ سازی فراهم شده است.

'الكساندر پلاستنیكوف' اظهار امیدواری كرد كه برگزاری این رزمایش نقش موثری در رفع خطرات احتمالی در آینده این منطقه مهم داشته باشد.

'محمد علیوا' سخنگوی وزارت دفاع تاجیكستان نیز ارتقای امنیت منطقه ای را از دیگر اهداف اجرای این رزمایش عنوان و تاكید كرد كه شیوه ها و روش های آموزش رزمایش امسال غیرعلنی خواهد بود.

نیروهای مسلح ازبكستان همانطور كه پیشتر اعلام كرده بود در رزمایش نظامی كشورهای عضو سازمان همكاریهای شانگهای شركت نكرد.

علیوا در این باره گفت: نیروهای نظامی ازبكستان پیشتر نیز در هیچ یك از رزمایش های مشترك در محدوده این كشور شركت نكرده اند.

كارشناسان نیروهای مسلح كشورهای عضو سازمان همكاری شانگهای اسفند ماه سال گذشته در شهر 'خجند' چگونگی برگزاری رزمایش ضد تروریستی این سازمان را برنامه ریزی كرده بودند.

كمیته اجرایی ساختار ضد تروریسم منطقه ای 'سازمان همكاری‌های شانگهای (SCO)' كه در سال 2004 میلادی در تاشكند ایجاد شده، وظیفه هماهنگی فعالیت سازمان های ملی اعضا در مبارزه با تروریسم، جدایی خواهی و تهدیدات جدید را برعهده دارد.

كارشناسان معتقدند با آشكار شدن تهدیدهای جدید و چالش های تازه نظیر تروریسم، جدایی طلبی، افراطی گری و جنایات بین المللی، افزایش همكاری های منطقه ای و بین المللی بین اعضا ضروری است.

سازمان همكاریهای شانگهای قصد دارد تا به یك راهكار موثر تبدیل شود و به كشورهای عضو در پاسخ به این چالش ها و تهدیدها به منظور حفظ امنیت بین المللی و منطقه ای كمك كند.

در سال 1996 میلادی پنج كشور روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیكستان در شهر شانگهای، پیمانی را به منظور تقویت اعتماد نظامی در نواحی مرزی خود امضا كردند كه این پیمان درسال 2001 میلادی باپیوستن ازبكستان به عنوان عضو اصلی به سازمان همكاری‌های شانگهای (SCO) تغییر نام داد.

جمهوری اسلامی ایران، هند، پاكستان و مغولستان به عنوان ناظر در این سازمان همكاری عضویت دارند.

آساق**ه.ص** 1558 / 1551





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , شب , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: