روسیه: ایران برای برگزاری دور بعدی مذاكرات در مسكو آماده است
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، لاوروف روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه در حاشیه نشست سازمان همكاری های شانگهای، مقدمات نشست مسكو كه قرار است روزهای 18 و 19 ماه ژوئن (29و30خرداد) برگزار شود، مورد بررسی قرار گرفت.

لاوروف خاطرنشان كرد: نشست مسكو به دور دیگری از مذاكرات ایران و گروه 1+5 در باره برنامه هسته ای این كشور اختصاص خواهد داشت و احساس می كنیم طرف ایرانی بطور جدی علاقه مند به برقراری روند پایدار مذاكرات می باشد و امیدوارم كه نشست مسكو مرحله مهمی در این مسیر باشد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: مسكو پیشنهاد می كند كه مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بر اساس اصل گام به گام برگزار شود.

وزیر امور خارجه روسیه دو روز قبل نیز اعلام كرد كه روسیه در مذاكرات آتی هسته ای در مسكو انتظار گامهای متقابل دارد.

وی گفت: انتظار داریم گام نخست از سوی ایران برداشته شود و ما نیز در گروه 1+5 به عنوان نمایندگان جامعه جهانی آماده هستیم بطور متقابل رفتار كرده و گامهایی به سوی توافق با ایران و در وهله اول مخالفت با تحریمهای جدید و تعلیق تحریمهای فعلی برداریم.

لاوروف خاطرنشان كرد: پیشنهادهای مشخصی برای ارایه به ایران بر روی میز مذاكره قرار دارد كه بر رویكرد پیشنهادی روسیه مبنی بر اصول تدریجی و گام به گام در حل مساله هسته ای ایران استوار شده است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآوری كرد: روند مذاكره با ایران كه دو سال پیش متوقف شده بود، در نشست های استانبول و بغداد مجدد احیا شده است.

وی افزود: بر این عقیده هستیم كه اگر همه با انصاف نسبت به روند مذاكرات رفتار كنیم و سعی نكنیم اهداف ملی و سودجویانه خود را كه وجه مشتركی با اهداف جلوگیری از انتشار سلاح اتمی ندارد دنبال كنیم، می توانیم در باره نشستهای آتی به یك توافق دست یابیم.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: سقوط , کلیسا , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: